Sunday, April 15, 2012

Söndagskostym

Söndags outfiten på. Solen skiner och gummistövlarna och och spaden åkte fram. Från snöstorm till solsken känner jag mig lite som en galning så fort solen skiner. Skynda, skynda, när kommer ovädret nästa gång :-)
Hela dagen har spenderats utomhus förutom ett kort besök i butik för att beställa nya utemöbler. Trämöblerna får ge vika för underhållsfria plastmöbler. Trodde jag aldrig skulle ske. Men nu är jag less på att skrubba och måla träsoffa och fåtölj varje vår. Stapelbart och underhållsfritt så blir timmarna i solen fler än med målarpensel i hand.



Morgonsol i köket. Barnen gav dagen den bästa starten någonsin. Smög och tassade när vi slumrade vidare och överaskade med att städat sina rum och lekrummet. En väldigt bra start på morgonen.



Bor i mina gummistövlar denna årstid när jag är hemma. Inte den snyggaste outfiten kanske.



Bye, bye trämöbler. Detta kommer jag nog ångra många gånger.

2 comments:

Jes/Vita villa vila said...

Underbart med gummistövlar & spade i hand :). Vilka härliga utemöbler ni har!

Kram Jes

Livet är Underbart said...

Vilken härlig terrass ni har! <3 kram Jenny