Wednesday, March 28, 2012

Olika språk

Kom hem sent efter träning. I hallen låg en pinne på nästan en meter med en massa grenar. På automatik la jag ut den på farstun, hängde upp barnens kläder och gick upp för att säga godnatt till sonen. Han var vaken, väntade på mig för han hade något viktigt att berätta.

-Mamma, såg du pinnen i hallen. Den har jag täljt helt själv. Den är till dig, den ska vi ha och grilla korv med på ön i sommar.

Pussade godnatt. Gick ned, plockade in pinnen. O ja självklart var det ett alldeles unikt grillspett och ingen vanlig pinne. Att jag inte såg det.







Från barnen på min födelsedag.
Armbandet fick jag av dem förra året och de hade valt en varsinn berlock. I år fylldes det på med en nyckelpiga vald av Alice. Super stolt var hon över sitt val och berättade att om man fick en nyckelpiga betydde det tur. Blommorna på bordet direkt från farmors rabatt :-) och teckningen är jag väldigt stolt över. Fyra år och skrivit och stavat helt själv. Bättre kan det inte bli.
Tänk vad fin jag kommer vara i sommar när jag grillar korv med mitt grillspett och armband som gnistrar i solen.

1 comment:

Grodmamman said...

Underbara ungar!:)
Duktigt att kunna skriva så bra själv och så kul att få!:)
Kram