Friday, February 17, 2012

Typiskt mig


Uttråkad som bara sjutton och rastlös. En svängom med städmoppen efter dammsugningen var planen men ingen mopp i sikte. Under letandet efter denna, (vart tusan har jag gömt den? Den kan liksom inte försvinna så lätt med sitt långa skaft) hittade jag en liten burk med svart målarfärg. Alice sov sött i soffan och jag lyckades rota fram en pensel och utsåg vårt skåp till målaroffer. När Alice vaknade stirrade hon yrvaket på mig, när köpte du nya skåpet, när jag sovde?
Bra blir det nog, men burken räckte bara till en grundning så det får bli en till svängom med penseln och inte städmoppen.

2 comments:

Tove said...

Ha ha! Måste vara generna:)

Karin 1+trillingar said...

Hihi! Tänk att livet blir så mycket roligare bara man har lite färg och pensel hemma. Har tom hänt att jag målat med disksvamp när jag stått utan pensel! Har du målat klart skåpet?