Sunday, January 15, 2012

Puh...

Äntligen ett slut på denna vecka. Ska sannerligen bli skönt att få ta lilla bilen och styra mot jobbet i morgon. Vi började veckan med magsjuka i familjen. En ovanlig upplevelse i vårt hus. Länge har jag trott att vi varit immuna eftersom vi klarat oss så många gånger. Men icke. Efter tre dagar hemma började jag känna mig galet instängd och lite panikslagen. Vi har sett alla barnfilmer som kan ses och sovit alldeles för mycket. På onsdagen klättrade jag nästan på väggarna av all överskottsenergi och allt såsande hemma. Då kom ett efterlängtat sms. Paket att hämta på posten. Z s tapeter. Iväg snabbt som sjutton, sen hem och på med Ronja Rövardotter för säkert femhundra elfte gången den här veckan. Upp i mitt kreativa kaos i Z s rum, stereon på och roller i hand. Två timmar senare när Ronja ylat färdigt var även jag klar med väggen i rummet. En väldigt förvånad Zach klev in i sitt rum med möbler ståendes lite huller ombuller och ett tokrosa skrivbord jag släpat upp från vårt förråd. Han var lite skeptisk till skrivbordet men var med på min idé om hur vi tillsammans kunde fixa till det. Lagom till nattning var allt klart och Z kom med en stor kram och ett underbart betyg.

Tack snälla mamma, jag är så stolt över dig och önskar att alla mammor var som du.

Bättre Mvg på det rummet går knappast att få. Sen dess har jag knappt sett röken av honom. Han är på sitt rum :-)



Det rosa skrivbordet tapetserades med pappas gamla Acke tidningar. En tillfällig lösning var planen men detta skrivbord kommer jag inte få byta ut.





Svart vitt tema.



Svår-fotat och svår möblerat rum. Ganska avlångt och sned taket ställer till en del problem när det ska möbleras.

Nu undrar lilla A vad hon ska få för trumpeter (tapeter) i sitt rum :-)

3 comments:

Karin 1+trillingar said...

Vad fint det blev. Superläckert det där du gjorde med skrivbordet.
Brukar kika in här ibland men dålig på att kommentera.

Häls
Karin

Tanja said...

Jättefint! :)
Gillar det svart-vita temat och tycker att tapeterna blev jättefina.

Att tapetsera bordet var ju också en superkul idé.

Hoppas ni får en friskare vecka.

♥Sojkas framtid - Ann-Sofie Sojka said...

Verkligen jätte fin!
Jag längtar lite tills vi ska fixa Isaks rum men samtidigt så har vi han gärna inne hos oss men där kan han inte vara för alltid. :)