Saturday, January 14, 2012

Liten festfixare

Idag har vi firat Alice hemma med ett riktigt prinsesskalas. Festfixaren var lilla A själv. Hon har planerat och fixat i flera veckor för sitt kalas. Skrivit inbjudningar, valt servetter, bakat, valt blommor till bordet och sen bara väntat. Idag dukade hon fint med egen valt tema, disney prinsessor såklart. Städade sitt rum, blåste ballonger och arrangerade godispåsar till fiskdammen. Var en ganska förväntansfull liten tjej med våfflat hår och klänning som öppnade dörren för sina vänner. Sen blev det fniss och pusskalas. Åh vad härligt att vara liten ändå ;-)
Efter middagen gick bästa kompisen hem och Alice hann knappt lägga sig i soffan innan hon sov. Helt utmattad. Det tar på krafterna att vara festfixare.









2 comments:

Två systrar said...

Åh vad duktig hon varit!Nya Bindefeldt ;-) Kram och gratta henne!

Tanja said...

Wow, så duktigt!
Det är alltså så man ska göra för att slippa göra allt jobb själv, tack för tipset. :)

Ser att du har bakat sånna där "cake pops", vad tyckte barnen om dem?
Jag är nyfiken för vi gjorde sånna hemma i fredags och jag vet inte vad det var men jag vågade inte ens smaka på dem. tyckte de verkade läskiga.
Mina skulle man dessutom smälta vit choklad och röra i karamellfärg men när jag gjorde det blev chokladen lite för tjock och då var det svårt att doppa ner klubborna. Hmmm, kanske var fel på receptet.

/kram