Saturday, January 21, 2012

Formex rapport

Trött i fötterna dagen efter Formex. Det blir en hel del spring på dessa mässor. Men det är bra och rolig motion :-) Kul att träffa leverantörerna och få kika på alla fina nyheter. Efter några vändor på Formex börjar rutinerna för vad man ska sålla bort och vad som ska spanas in sitta. Trots detta räcker inte tiden till och jag hann inte riktigt allt jag ville.
Favoriten var definitivt Mini-Empire som stod på Formex Young Designers. Den här tjejen hoppas jag innerligen att vi får se mer av. Jag verkligen älskar hennes produkter.
Förutom Jenny Von Döbelns monter på mässan blev jag fast väldigt länge hos Ferm Living som hade flera underbara nyheter. Hittade den perfekta tapeten hos dem till min lilla tjejs rum och beställde genast några rullar.

En annan stor överaskning fanns hos Sthlm Agency som hade en helt ny kollektion från en av deras varumärken. Underbara väskor och kuddar som utan tvekan kommer få ben och hitta hem till mig.

Som alltid efter ett Formex besök går hjärnan på högvarv men nu är det roliga veckor framför oss när alla nyheter sakta trillar in.



Fina nyheter från Littlephant





Härliga mönster hos Ferm Living



Underbar tapet hos Ferm kommer få pryda dotterns rum. Designad av Ulrika Gustafsson/Plingsulli

1 comment:

Jes/Vita villa vila said...

Tack för rapport och inspiration från Formex :) Kul!

Jes