Saturday, September 10, 2011

En solig lördag i september

Lite segt idag efter en trevlig kväll med vin provning, bubbelbad och ett gäng granntjejer. En lagom skön fredag med andra ord men trött lördag.
Idag var det premiär för Alices nya dansskola och det var bara så sött. Jag blir tårögd av att se min stora tjej skina som en sol och fnissa och dansa med sina tjejkompisar. Blödiga mamma :-)

Nu skiner solen och det är nästan sommarvärme hemma. Barnen har kompisar som leker och konstigt nog är det lugnare med fler barn i huset än när de är ensamma hemma ibland. Passar på att försöka städa undan i huset och på tomten och hittade små, små tomater på våra tomatplantor. Jag hade nästan gett upp hoppet om dem då de såg så risiga ut, men nu växer där flera gröna små tomater och en del röda/orange. Jag som aldrig lyckats hålla liv i en blomma eller växt är mycket imponerad av detta :-)





Minitomaterna på vågen kommer direkt från trädgården. Fantastiskt i mina ögon :-)

1 comment:

Två systrar said...

vinprovning...jo jag tackar!! Vad mysigt! Vad testade ni?? Kram C