Sunday, June 5, 2011

Trädgårdstips

Så skönt med lite långledigt. I går firade vi maken hemma med lite kalas eftersom han i morgon fyller 35 år. Idag har vi sju årig bröllopsdag men den firas i slow motion efter gårdagen/natten ;-)

Lite trädgårdsfix har det blivit under dagen. Jonas fick ett plommonträd som ska ned i marken. Jag försöker rädda våra vinbärsbuskar genom att plantera om dem. Jag hann med en innan det var dags att göra kväll med barnen, nu är det bara nio kvar :-) Har aldrig gillat detta med trädgård och det har aldrig intresserat mig. Men nu börjar det bli riktigt kul. Är det lite tant varning månntro??? :-) Om det finns någon därute som är kunnig på Hortensior mottager jag gärna tips. Googlade lite på dem och det verkar inte som de ska planteras direkt i jord??? Någon som vet?





Hortensian hamnade i kruka. Ska den ned i jorden?

1 comment:

Grodmamman said...

Grattis på bröllopsdagen och grattis till maken på födelsedagen!:)
Jag har aldrig försökt mig på hortensior då jag inbillar mig att de är svåra, men lycka till med din!:) Är ingen trädgårdsmänniska jag heller, så jag har tyvärr inga tips på hur man ska göra.
Kram