Sunday, April 24, 2011

Underbara solsken och borttappade ägg

Sol, grillat och alldeles för mycket besök av påskharen.

Har nog aldrig haft så mycket godis hemma någonsin. Idag åkte det mesta i papperskorgen. Grämer mig som tusan över barnens påskpresenter från påskharen ( mamma och pappa) som jag gömt så väl att när det väl var dags för skattletande efter äggen hittade jag dem inte ens själv. Nu har jag vänt upp och ned på hela huset och jag hittar dem ingenstans. Disträ som jag är gömde jag dem så smart att jag inte ens fann dem själv, eller så åkte de av misstag med till tippen i går. Borta är de i alla fall och besviken som tusan är jag. I någon platspåse ligger en ny vatten kanna med rosa prickar och en kulpåse med färgglada kulor och påsk äggen gapar tomt. Dumma mamma!



Kommer inte se åt en godisbit på veckor :-)


Min favoritskål från Rice

No comments: