Wednesday, April 27, 2011

Planer för utomhusliv

I helgen drog maken i gång bygget av trädäck på baksidan av vårt hus. Ett efterlängtat bygge. Solen gassar för fullt utanför vårt kök där trädäcket byggs varje morgon och långt in på eftermiddagen då den går över hustaket till verandan på framsidan. Perfekt med frukost i lugn och ro och längre grillningar i kvällssolen på baksidan. Men innan jag kan njuta ska allt fixas och bli klart och så har det snart varit i tre år :-) På verandan trängs nu trasiga plasttraktorer med en sliten trehjuling, rutschkana och tråkiga utemöbler i trä som vill bli ommålade. Jag tycker att sånt arbete är så trist och hittar hellre på annat. Men i år blir trädäcket byggt och nu ska jag dra mitt strå till stacken och olja verandan på framsidan och inreda för långa sommardagar. Trämöblerna åker ut på blocket. Jag tar mig inte tiden att sköta dem med tvättning och målning. Men vad har man då istället?



Den här klassikern möts jag av varje morgon jag låser upp dörren till mitt jobb. Vill sååå gärna ha. Men det var ju det där med trämöbler.



Kanske två sådana här istället med ett bord. Louisiane Snygga och lättskötta för någon som inte vill måla trämöbler.



Baksidan av vårt hus och maken i action.



Här blir det trädäck, men vad blir det att sitta i?

No comments: