Wednesday, March 30, 2011

På G

Äntligen bättre...Tredje penicillin kuren och ja, solen skiner igen :-)
Inte för de andra i familjen dock :-( det bara drar runt som en orkan med baciller och virus oss fyra emellan.
Men idag känner jag mig piggare och starkare och det bästa av allt, på jobbet igen :-) Vilken tur man har som får känna så.
För någon vecka sedan började jag och barnen så lite frön hemma med örtkryddor i kruka. Tanken är att vi i sommar ska ordna ett litet grönsaksland för barnen så detta var ett litet prov. Och det fungerade med råge, det växer och knakar. Så fort det blir en aningen varmare ute är det väl dags att sätta igång ?? Jag är urusel på allt vad trädgård och plantera heter men det verkar ju inte så svårt :-)

Istället för pallkragar med trädgård blir det olika BacSac säckar hos oss. Några med barnens grönsaker och några med blommor, praktiskt och snyggt!







2 comments:

Dani (Bloggar oxå om Inredning på Nätet) said...

Oj, vilka smarta! Antar att det bara är att vika ihop och förvara när det blir höst sen. Hmm, undrar om det vore nåt för oss. :)

Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa said...

Jag är inte heller mycket för trädgård men man kanske skulle försöka?
Hoppas familjen blir frisk snart!
kram!