Sunday, December 12, 2010

Har tomten mobiltelefon???

Tredje advent och bara en helg kvar innan den stora dagen tomten knackar på dörren. Vi hade ett mycket underhållande samtal om tomtens vara eller icke vara jag och sonen idag. Eller egentligen handlade samtalet om hur tomten skulle hitta hem till oss för min son var alldeles säker på att en tomte varken hade mobiltelefon eller dator så han skulle nog inte hitta ut till oss i skogen :-) Vad tomten kommer med i år lär nog överaska barnen en hel del, liten lurvig med fyra ben och vansinnigt söt. En kattunge! Längtar efter att få se deras miner. Nu ska jag krascha i soffan efter ännu en hektiskt helg med mycket lyckat julbord med jobbet, födelsekalas och bullbak.

Trevlig tredje advent!




Alice och jag lyckades med både bull och kakbak när killarna i familjen tillbringade förmiddagen i ishallen.

2 comments:

Grodmamman said...

Vilka funderingar de har de små!:) Hörde en pappa och hans dotter diskutera tomtens vara eller inte vara häromdagen när jag var på stan och jag stod med ett stort leende efteråt.
Kram

Filippa said...

Såg att Metro skrev just om årets juklapp (enligt barnen) och det var förstås ett husdjur som låg på första plats. Så de kommer säkert bli helt överlyckliga :)

Kram F