Wednesday, September 29, 2010

Barnrum

Jag och sonen planerar just nu en uppfräschning av hans rum. I ljusgrått vitt och svart har mamma bestämt, Spiderman, gitarrer och ett skrivbord önskar sonen. Försöker finna en stilren balans mellan våra önskemål men det ska ju ändå vara ett barnrum. Barnens rum är lite svåra att planera då de har så lågt sluttade snedtak, skulle gärna haft liknande sängar som de jag fann på bilderna men det går inte. Klurar vidare och försöker komma på hur man får Spiderman att bli lite stilfull, tips någon??







alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5522335915670585602" />





Bilder från Car-Moebel

6 comments:

Martes atelie` said...

Spidermann finnes jo også i sort utgave. Vi har også skråtak...
Derfor har vi på minstemors soverom byggen inn en seng i veggen.

Elin said...

Litet tips kunde kanske vara att göra decupage (heter det det..?) av gamla spindelmannen tidningar. På en rislampa eller gamla konservburkar att förvara småsaker i. Har också sett en rätt cool plåtskylt hos Russinet.se med spindelmannen på. Lite oldstyle sådär..

Vet själv inte hur jag ska inreda min dotters rum. Det är bara rosa som gäller nu och det går inte riktigt ihop med den stil jag börjat inreda rummet med tidigare. Så vad gör man? Skulle behöva endel tips här med.. =P

Anonymous said...

Min son har oxå varit Spindelman-freak. Jag gillar inte när det blir för plottrig inredning men som sagt inte lätt att kombinera m barnens leksaker o önskemål. Jag köpte stora Spm-affischer till sonen men även stora ramar i svart stål (IKEA) till dem. Då blev det snyggt och lite mer stilrent än bara pappret direkt på väggen m "grått klet". Sonen blev jättenöjd. De har inte varit uppe på några år nu eftersom platsen behövdes till alla 3 gitarrerna!! Nu ska han dock flytta til egen lgh och då kom han ihåg ramarna och letar nu efter häftiga planscher på nätet. Så ramarna kan man ju ha nytta av länge...Annars kommer jag ihåg att jag köpte en Spm-papperskorg i plåt och ett Spm-skrivbordsunderlägg (som aldrig låg på plats!)Jag tycker idén med decupage var bra. Till konservburkar för pennförvaring etc, blomkrukor, tavlor, gammal resväska tex. MVH Nellie PS Gillar din blogg! DS

Mathilda said...

Vilken mysig blogg du har. Här lär jag titta in fler gånger! Jättehärliga sängar! Har man ett rum stort nog att "bära upp" en sådan säng så är det ju nästan ett måste för en liten prinsessa eller prins.

Jenny said...

Vi håller också på att klurar på inredning till en pojkrum. Jag funderar på att ta gamla spindelmannen tidningar och kopierar dom till svart/Vitt och tapetsera en mindre vägg. Eller med hjälp av overhead rita av spindelmannen el "badguy" på väggen. Gillar även det med ris lampan! Lycka till!

livethemma.ikea.se said...

Ser jättemysigt ut. Men klart att man vill ha förändring ibland. Här kommer ett litet tips på förvaring, som även finns i vitt:

http://livethemma.ikea.se/inspiration/barnens-ratt-till-egna-garderober

Varma hösthälsningar,
Johanna på Livet Hemma