Tuesday, August 3, 2010

Vardag igen

Tillbaka i vardagen. Redan inne på arbetsdag tre. Rätt skönt med lite vardag igen, man hinner uppskatta den under sin ledighet, och uppskatta ledigheten under vardagen :-)

Till helgen ska jag på husvisning...och nej, inga fler boenden. Det räcker gott och väl med de två vi har. Men min systers svärföräldrar har visning på ett underbart hus till helgen och mäklaren de anlitat verkar riktigt bra. Så hennes ska jag träffa efter visningen och hon ska ta sig en titt på vårt radhus. För så blir det efter denna härva av trassel och skit rent ut sagt som pågått detta år. Vi står med två boenden och nu har vi beslutat att försöka sälja radhuset. Vi blir kvar i vår villa till barnens stora glädje. Och just nu känns det som helt rätt beslut efter alla turer fram och tillbaka. Vilket år detta har varit, jag är faktiskt helt slut och kan nog inte helt tänka klart. Lite mer än ett halv år har gått och på denna korta tid har jag stängt min butik, varit arbetslös, köpt radhus, haft alldeles för många visningar av villan, maken har varit inlagd på sjukhus, jag har börjat nytt jobb och nu säljer vi radhuset. Om ni blev trötta av det där är det inget mot vad jag är. En sak kan jag konstatera efter denna del av 2010. " Det blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt"

Nåja, nog om det, tillbaka till helgens visning. När jag och min make klev in i detta hus för ungefär 14 år sedan tillhörde det vår väns föräldrar, att samma personer senare skulle bli svåger och systers svärföräldrar är bara en ren lyckträff i livet. I alla fall sa både maken och jag att detta hus skulle vi ta över en gång i tiden, och kanske hade det blivit så om vi inte valt att ha två boenden redan ..hihi...I detta hus känner man sig alltid välkommen och det är smakfullt inrett och trädgården är ett litet himmelrike. Jag undrar om de nya ägarna är informerade om att det ingår en familj som kommer titt som tätt för lite relaxtid bestående av förra ägarnas avlägsna släktingar :-) Jag hoppas att detta hus blir lika väl omhändertaget med kärlek som de som flyttade in i detta för några decennier sedan.

Lite detaljbilder från en oas, hela annonsen hittar du HÄR.








All lycka till i helgen I & I med ert vackra hus.


Dela

1 comment:

Grodmamman said...

Även om det har varit många turer fram och tillbaka så måste det ju ändå vara skönt att ha kommit till något beslut i alla fall.
Lycka till nu med radhusförsäljningen!:)
Kram