Monday, May 3, 2010

Strukturtapet och frustration :-)

Köket i radhuset är färdigt. Ny färg på väggarna i en ljusgrå ton och nya handtag gjorde susen. Tapeten innan var gul med nån vinranka på, inte direkt i min smak. Självklart glömde jag som vanligt ta ordentliga före bilder, men hann fota bården innan den åkte ner i sopsäcken, alltid lika kul att kika på sen när man är färdig. Nu är det " bara " tre sovrum, en hall, vardagsrum och trapp kvar :-) Har börjat riva tapeterna i hallen och håller på tappa förståndet. En "tjusig" 80 tals tapet i skumgummiliknande material med turkosa och aprikosa fyrkanter som sticker ut ur tapeten och de sitter som berg. Nån med något bra tips? Tiden finns för renovering eftersom vi just nu inte sålt villan, men pengarna är det värre med så tyvärr blir det ingen enkel återställartapet. I hallen ska tapeten Rut från Sandberg upp på väggarna, känns som en evighet dit just nu. Öppnar min inspirations mapp gång på gång för att samla lite ork, men ganska kul är det, ensam med radion som sällskap går jag loss på väggarna.

Lite bilder från min inspirations mapp





Hade jag varit lite modigare med tapeter och färg hade jag gärna haft ett rum som detta. Bilden är från Hemnet



Älskar färgkombinationerna i denna bild. Ljusa naturtoner med pastell. Bild från Caer-mobel




Den här lampan har jag förälskat mig i Bild: Sköna hem




Min absoluta favoritlampa just nu, synd bara att den kostar några tusenlappar. Bild:Rydéns



Drömkök Bild: Living etc



Tapeten som ska upp i hallen, Rut från Sandbergs tyg & tapeter



Tapeten Mia blir en fondvägg i barnens gemensamma rum.



Vera blir vår sovrumstapet. Alla tapeter från Sandbergs

3 comments:

Tanja said...

Vilka snygga tapeter ni har valt! :)

Jag har tyvärr inget bra ta-bort-tapet tips.
Tänkte på när jag i höstas tog bort den breda bården vi hade i köket. Suck.
Köket är ganska litet och bården satt bara på två väggar men jag fick jobba i fyra timmar för att få bort den. Det var lite frustrerande!

På med nån härlig musik så är det åtminstinde lite roligare!

Ska bli kul att se färdiga resultatet.

Annas Lycka said...

Snygga tapetval tycker jag....Så roligt men ändå så jobbigt att renovera....Allt gott!Anna

Jes/Vita villa vila said...

Härliga inspirationsbilder vännen!

Kram Jes ♥