Thursday, May 13, 2010

Långhelg

Här är det tyst på bloggen, jag har vikarierat i en förskola hela veckan, superkul har det varit men jag har somnat helt utslagen med barnen varje kväll och veckan bara flög iväg. Vi tog oss igenom loppisen förra helgen. Regnet kom på besök titt som tätt och det blåste och var kallt, men även besökarna kom och det var trots regn och kyla riktigt kul. Såklart att sällskapet gjorde hela dagen, söta grannar som man har. Och jag som lovade mig själv att inte handla något själv denna dag bröt detta löfte ganska snabbt :-) Ett av inköpen står längst inne i förrådet i hopp om att maken inte får syn på den, mitt fynd för en tjuga skulle nog få honom att skicka mig till sluten anstalt med en gång ,-) Vad det är får ni se senare när det är klart, men det blir säkert bra när det är färdigt. Nu är det långledigt och i kväll blir det grillning med systeryster och hennes make.



Mina söta kaffekoppar min mamma köpte till mig på loppisen





Mina fina keramikformar från Rice passar bra till grillkvällar att servera kött med tillbehör ur. Jag bara älskar dem, färgerna gör mig glad.

2 comments:

Grodmamman said...

Kul att loppisen blev lyckad, trots vädret.
Är förskollärare, så jag förstår dig fullständigt. Man är ganska trött när fredagen kommer.
Jätte fina keramikformar du har också.
Kram

Tanja said...

Hade varit skoj att besöka loppisen. Jag hade mina funderingar att åka förbi en sväng men som sagt så var ju vädret inget skoj och barnen hade kalas som avlöste varandra. Ibland blir det ett evigt skjutsande.

Ha,ha.....va kul att höra om ditt fynd!
Så där känner jag varenda gång jag hittar något. Min sambo uppskattar inte direkt loppisfynd och just nu har jag en hel drös som står här inne och väntar på ommålning. Suck!
Men jag tycker att så länge jag är glad så borde han vara det!

Älskar de där formarna. Jag äger ingen ännu men kommer att köpa en så fort jag får tillfälle. När jag skulle köpa hade de ingen rosa eller beige som jag ville ha.

Ha en trevlig ledighet och passa på att vila.