Sunday, May 23, 2010

Helgmys

Godmorgon!
Vaknade till en regning söndag efter en härlig helg full med sol. Lite regn skadar aldrig bara solen snart gör entré :-) I går hade vi en kanondag i solen jag och barnen. Maken jobbade och vi passade på att besöka en lantbruksskola i närheten. Det var ponnyridning, picknick i gräset, glass och det bästa av allt, man fick provsitta traktorer och andra bruksmaskiner. Sonen var lyrisk och dagen var fulländad. Hem till bästa vänninnan och hennes barn där de sprang i vattenspridaren för att svalka sig och sedan väntade de otåligt på glassbilen. Idag ska vi åka och fira min älskade lillasyster på hennes födelsedag. Pannkaksbrunch i Järla sjö, ingen dålig söndag det heller :-)

Jag har slutat drömma och inspireras inredningsmässigt till vårt lilla radhus. Det gapar tomt och står och väntar. Väntar på oss och att vi ska få huset sålt. Ingen lätt match har det visat sig och att ha två boenden som nu är en ohållbar situation och jag och maken vet inte vilket ben vi ska stå på just nu eller vilka beslut vi ska ta. Ingen drömsits just nu, men inget att göra åt. Det finns en mening med allt har jag övertygat mig med ofta den senaste tiden men nu börjar jag lessna på allt och vill bara att meningen med allt detta nån gång visar sig och ger oss ett slut på denna vardagsröra av beslut.

Men sluta inredninssurfa gör jag ju aldrig, och Alva mäkleri är en av favoriterna med en massa vackra bilder.









Vackra bilder från Alva mäkleri

4 comments:

Anonymous said...

Hej gumman!
Jag förstår er jobbiga situation, det är helt förstårligt att ni blir less på den.

Men som du även säger, så tror jag att allt har en mening....men synd bara att den ska dröja så för er!

Grymt fina inredningsbilder....farligt, sätter en massa griller i huvudet.

Kramis Carro

Grodmamman said...

Jobbig situation ni har hamnat i, hoppas att den löser sig snart!:)
Kram

Jenny said...

Usch det där låter inte kul alls :( Jag hoppas verkligen det löser sig för er snart! Styrkekramar!

eve said...

härliga bilder =) älskar den lantliga stilen!