Sunday, April 25, 2010

Äntligen måndag

Äntligen måndag! Vad jag har längtat efter en jobbig vecka bakom oss.Makens insjuknande och turer fram och tillbaka till akuten gjorde mig nästan 20 år äldre på några dagar, det känns i vilket fall så i hela kroppen. Sen några dagar tillbaka är han på benen igen och ingen kan förklara vad som hände eller vad det var. Hemskt att se någon man älskar ha så ont och inte veta varför. Men nu är han på jobbet, barnen på dagis och jag ska äntligen få lite tid att ta tag i allt som skjutits upp under veckan.

I torsdags fick vi nycklarna till radhuset. Vi har varit och inspekterat och jag har även hunnit provmåla lite på väggarna för att kunna bestämma mig för tapeter och färg. Det blir inte enbart vita väggar denna gång, och jag känner mig väldigt vågad :-) Det går alltid att måla om, idag sitter det härliga tapeter a´la 80 tal på väggarna. Ska försöka hinna dit idag och ta lite före bilder.

Jobb har jag fått och det känns så vansinnigt skönt. Berättar mer sen när allt är färdigt, men det går hand i hand med älskling och jag och kunde nog kanske inte blivit bättre. Men än är inga papper påskrivna så jag väntar med att fira.




När jag stängde butiken blev det en hel del möbler över som åkte iväg på blocket. Men lite följde med hem, bla denna hylla osm passade bra under trappen.




Nejlikor när jag får bestämma blommor, rosa när dottern är med och får bestämma:-)



Min fina ljuslykta jag fick i födelsedagspresent av min underbaraste vän. Älskar den och vill ha fler sen i vårat inglasade uterum.

3 comments:

Grodmamman said...

Härligt att det verkar lösa sig med jobb! Och kul att få sätta sin egen prägel på radhuset!:)
Kram

Jenny said...

Gud så skönt att du fått ett jobb! :) Stort GRATTIS! Spännande med radhuset också, kommer bli bra :) Verkligen jobbigt med maken, förstår att det måste tagit hårt! Hoppas ni får vara pigga nu och må gott. KRAM!

Vitacharmen said...

Vad skönt att maken mår bättre. Hemskt när nära och kära blir sjuka och speciellt när det är den man delar sitt liv med.

Härligt med nya jobbet. Nyfiken på att se vad det blir för något.

Kram Linda