Thursday, March 25, 2010

På andra sidan...

Nu är jag på andra sidan trettio och överlevde, men knappt. I ärlighetens namn var min riktiga födelsedag verkligen skit. Tur att jag firade med nära och kära dagarna innan. Natten till min födelsedag var jag uppe med min älskade prins som grät av magssmärtor, lillasyster vaknade på morgonen trött och ledsen och spydde. Hela dagen hasade vi omkring hemma och var bara trötta. Och jag som planerat en ledig dag på Junibacken med hela familjen. Det var bara att glömma. Sonens magsmärtor kom tillbaka på kvällen och de sista timmarna på 31 årsdagen tillbringade vi på akuten fram till dagen efter. Proverna visade ingenting och efter fyra timmars sömn på en hård sjukhusbrits och i mammas famn vaknade sonen pigg och glad och tittade på doktorn och sa - Ni behöver inte fixa mig, jag har egna doktorsaker hemma och kan laga mig själv. Med de orden blev vi hemskickade och idag är han hur pigg som helst.

Visningen gick nog ganska bra, det kom lite familjer i alla fall :-) Ny visning på söndag och denna gången med annons i tidningen. Ny städning och hålla andan igen.

Lite påskpynt hann vi med innan sjukhus vistelsen och min lilla sessa är överlycklig över sin "losa fjädrar och fina julgran" påskäggen byter plats hela tiden.




Den söta vasen kommer från gårdsbutiken Glasäpplet

4 comments:

Anonymous said...

Shit så fina saker du har fått hem till butiken från England!

Kommer nog förbi och kikar idag:)
Kram Carro

Malin said...

Vilka underbara påskäggspynt, var har du hittat dem?

Kram Malin

Malin said...

Oj lämna fel länk, ska vara www.joyforhome.blogg.se inte hemmariket :)

Karin said...

Gillar vasen. Har en stor förkärlek för zink.

Kram Karin