Friday, March 19, 2010

Biter naglarna inför husvisningen

På söndag är det första visningen av huset. Jag är nervös...supernervös faktiskt. Biter på naglarna, värre blev det idag. Strul med annonsen som skulle varit i DN i dag, den kom inte med. Ingen annons och tre dagar till visning, En vecka kvar tills butiken stänger. Om en månad får vi nycklarna till vårt lilla radhus vi köpt. Det är lite för mycket för mig just nu kan jag erkänna, drömmer mycket skumma drömmar och försöker behålla lugnet på dagarna. På ett sätt är det ganska skönt att det är en hel del på gång i livet. Så mycket att jag för tillfället inte har tid att reflektera över stängningen av butiken. Husvisningen står närmast, och längtan till att ha nyckeln till vårat nya svensson boende i hand. Att bara bo en bit ifrån barnens farmor och farfar, att ha cykelavstånd till barnens dagis, gångavstånd till barnens vänner och våra, grillkvällar i vårt inglasade uterum. Jag längtar! Snart, snart är vi där, ska bara lösa en hel del innan dess :-) håll tummarna för oss att det kommer nån på söndag. Morgondagen finner ni mig i full färd med fönsterputsning och skrubbning. Men faktiskt, på kvällen blir det god mat, tjejsnack och vin med mina allra underbaraste vänner. Tänkte fira min 31 års dag som infaller om fyra dagar....den med :-)



Vårat hus inbäddat i snö, just nu is och snöslask. Men snart grön gräsmatta och förhoppningsvis en och annan snödroppe under täcket av snö.



Vårt allrum på övervåningen. Det som inte syns i bild är dubbelsängen där jag och maken sover. Vår säng i sovrummet har barnen tagit över. I radhuset får de ett gemensamnt rum istället så vi får tillbaka vår säng :-)



Vår hall, alltid full av jackor, mössor, skor och overaller. Till radhuset får inte skobänken följa med. Jag ska satsa på skåp och ordentlig hallförvaring.



En del av vardagsrummet. Soffbordet följer inte heller med i flytten. Det har gjort sitt och är både rangligt och fullt av kritstreck. Nån med tips på något nytt?



Matplatsen i vardagsrummet. Här ska ätas sushi och dricka vin på lördag, att överleva ett helt år som trettio måste ju firas ;-)

5 comments:

Grodmamman said...

Lycka till med visningen!
Och ha en underbar lördag i goda vänners sällskap!:)
Kram

Anonymous said...

Det ska bli såååå mysigt imorgon gumman! puss o kraaaam J

Mellan fyra väggar... said...

Mycket fint hem ni har! Det kommer säkert att gå bra!

Får jag fråga vart du har köpt dina fina gummistövlar?

Ha en fin dag!
Kram Sandra

STILinredningochdesign.blogspot.com said...

Hej!

Hoppas visningen gick toppen igår.
Bilderna ser så fina ut!

Kramis Madde
Håller tummarna

Jenny said...

Hoppas verkligen det har gått bra för er gumman! Jag håller tummarna! Stor KRAM