Monday, March 1, 2010

Att överleva köttbullar och bollhav

Jag överlevde Ikea besöket. Ensam med två små barn, tackar bollhavet för det. Vi var absolut inte ensamma om idèn att åka till Ikea en regning söndag. Jisses vad folk och bilar, dessutom löningshelg. Köttbullar och glass, sen in med fyraåringen i bollhavet. En timmes race igenom varuhuset med Alice i lånevagn som pekade ut allt rosa överallt. -Åh titta rosa mamma :-)

Vi överlevde, en aningen svettig, stressad och trött mamma, men ganska nöjd med inköpen, fast det bästa fann jag på Rusta av en slump. Ska visa senare. Har flyttat runt och fixat lite här hemma för att fota huset inför utannonsering, äntligen efter tre år finner saker sin plats. Som detta lilla bord som flyttat runt en hel del, självklart skulle det stå vid vår griffeltavla. Nu saknas bara blommande blommor i vasen och inte gulnade blad som det ter sig bli.





3 comments:

Tanja said...

Oj,Ikea besök med två små barn......ensam........sådant vågar inte jag. Blir alldeles för stressad och grinig. *Skratt*
Kul att du klarade av det!
Åh,berätta vad du hittade på Rusta!
Det är så konstigt att de kan ha något bra där men ibland har de ju det. Hade tänkt åka dit och köpa lite tvättmedel. Jag kanske kan gissa vad du har hittat då........

Vita rosor och förgätmigej said...

Känner man igen sig eller??? Men jag måste säga att jag föredrar ikea framför många andra butiker. Är ju lixom ganska barnanpassat *blink*. Vilka "krispiga" vackra bilder du har tagit. Underbart!
Kram/ Anna

me and alice said...

Hej Erika!
Hi, hi, har ganska många minnen själv med våra barn på IKEA när dom var små!!! Det kan vara en riktig pärs...
Mina pastellfärgade skålar har jag också hittat på loppis för ett par år sedan. Visst är dom söta. Jag brukar alltid hålla ögonen öppna efter fler när jag är på loppis...
kram Susanne