Monday, February 1, 2010

Ur en fyraårings ögon...

Ur en fyraårings ögon är jag nog världens tråkigaste och tröttaste mamma just nu. Gäspar och släpar sig fram i ett vakuum. Mina timmar av sömn fortsätter att vara väldigt få. Ligger och funderar i ett tyst hus och när jag äntligen lyckas med att somna vaknar min lilla tvååring av mardrömmar, täppt näsa eller vällinghungrig. När hon väl somnat igen ligger jag klarvaken, och helt plötsligt är det morgon. Tankarna om butiken och min framtid snurrar i huvudet, jag kommer stänga den fysiska butiken i slutet av mars. Mer om det senare, just nu orkar jag inte skriva om det, och har faktiskt inte så mycket att tillägga ännu heller. Och det är ju just det som håller mig vaken. Inga lösningar på problemen som följer med stängningen.

I morse fick vi en ensam stund vid frukosten igen, jag och min lilla son. Än en gång gav han mig något att fundera på. Han sjöng intensivt på Michael Jackson, högt och tydligt.
- Snälla Z kan du vänta lite med att sjunga, bara en liten stund, till efter frukosten, mamma har inte vaknat ännu.
- Har du inte? Men mamma, hur har du då lyckats med att stå upp?

Bra fråga, eller just då var nog frågan, står jag verkligen upp?

Idag lite bilder från vårt badrum på övervåningen.





Ett hemsytt skynke runt handfatet som matchar badrumsmattan.



Min "dyra" badrumsmatta. 10 kr på en loppis för några år sen. Still going strong! Flätad korg i plast för barnens badleksaker, de enda i huset som nyttjar badkaret.



Lyktan hänger ovanför badkaret, tänkt att lysa upp med levande ljus den dagen jag tar mig tiden att avnjuta ett bad i lugn och ro. Veken är ännu inte tänd.



Ännu en badrumsskylt så man vet vart man befinner sig :-)

6 comments:

kardemumma said...

Åhh,vännen! Jag hoppas att du snart får ny energi och ork! Förändringar i livet ger nya öppningar och möjligheter kom ihåg det när det känns jobbigt! Jag är säker att det kommer något gott ur det hela!
Stor kram Carina

Grodmamman said...

Tråkigt med din butik. Förstår att du sover dåligt. Hoppas att du hittar lösningar snart så att du kan få sova lite mer!:)
Kram

Anonymous said...

Hej tröttis! Förstår att all din energi går åt till framtiden, jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.

Vad fint med ljuslyktan ovanför badkaret!!

Kramis grannen C

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,

Skickar över en hel mängd energi till dig nu!!! Vad tråkigt att höra med din butik... Hoppas allt ordnar sig till det bästa, på sikt!
Ta hand om dig!

Stor kram Jes ♥

Ulrika said...

Trist när saker och och ting inte blir riktigt som man tänkt sig.
Hoppas nya spännande vägar visar sig inom kort.

Roligt att kika in här, alltid fina bilder. Mysigt badrum ni har :-)

Kram från Ulrika i Sandviken

Jenny said...

Å vad tråkigt att höra Erika! Jag skickar över en stor varm kram till dig. Tror du kan behöva det. Sköt om dig! KRAM