Thursday, February 25, 2010

Ny karriär och nytt boende?

Har tidigare skrivit om de funderingar vi haft kring vårt vardagsliv som småbarnsfamilj och vårt boende. Vi har funderat och funderat, kom fram till ett beslut. Vi ska flytta. Men vart börjar man när man står med två små barn och villa? Sälja först eller köpa? Sälja säger banken och vi känner inte samma sak. Vi vet vart vi vill men det skulle ju underlätta att veta att vi kommer dit också innan vi säljer så vi inte bor i kappsäck med två små barn. Men nu har vi beslutat oss, nu säljer vi, hoppas att det boende vi vill ha blir vårt och tar en jättechansning. Som om det inte vore nog med arbetssökande och nedläggning av butiken ska vi genomgå detta också. Men jag vet att när vi landat och allt är över så vet vi att vi gjort rätt.
Även fast vi försöker att inte prata för mycket om det när små öron hör så snappar fyraåringen självklart upp en hel del. Häromdagen frågade han mig om jag var stressad över att jag inte hade nytt jobb. Klump i magen av att han ens tänker så fick han ett pedagogiskt och ärligt svar, att det var jag ju såklart litegrann men det ordnar sig och att han inte skulle fundera något på det. Svaret var självklart.

- Jag tänkte nämligen att du kunde börja jobba som en magisk prinsessa mamma!

Vilken underbar karriär, något att satsa på kanske ;-)



Ska jag bli magisk prinsessa måste jag väl ändå bo i ett slott?

Royal Pavillion i Brighton, ett ställe jag gärna besöker snart igen.

6 comments:

Anonymous said...

Åh Erika! Du ska se att allt löser sig! Vi håller tummarna för att allt ska klaffa. Tänk ändå, va spännande, om än jobbigt! Snacka om stor förändring! Lycka till! Kramar Camilla & Anders

Grodmamman said...

Kan tänka mig att det både är spännande och skrämmande det ni har framför er. Det låter ändå som om ni ser fram emot det!:)
Lycka till!
Fin bild på dig också!:)
Kram

Tanja said...

Det låter verkligen spännande tycker jag!
Ibland kan jag nästan hoppas på att någon ska "hända" så att jag tex blir av med jobbet för annars verkar det inte som att jag kommer sluta nånsin. Jag har jobbat på samma ställe i 15 år. Det är jätteroligt men ibland kan det kännas lite fel att man stannar så länge på samma ställe.

Jag längtar lite grann bort från storstan.

Önskar er all lycka till!
Det ska bli spännande att se hur allt går.

/Kram

Anonymous said...

Kommer att sakna er!
//Carro

SOFIE said...

Åhh så gulligt sagt av liten!!!

Hoppas allt löser sig till det bästa för er!

Stor Kram Sofie

Anna-Leena said...

Allt brukar lösa sig i slut ändan men fram tills dess kan vägen bli spännande och skrämmande.

Lycka till
Kram Anna-Leena.