Thursday, February 18, 2010

Min dag i bilder

Detta med att vara hemma med sjuka barn är ganska nytt för mig. Maken har tagit hand om det senaste året. Men nu är ju inte bara barnen risiga utav även jag, trodde i min fantasibubbla att jag tack vare penicillinet skulle känna mig lite bättre idag. Väl entusiastisk tänkte jag att den friska fyraåringen kunde vara hemma med oss idag. Vi kunde mysa under täcket och ha en lugn dag. Som sagt var detta är nytt för mig :-) Han tyckte vi var världstråkiga som faktiskt inte hade lika mycket energi som honom och tempot hemma idag har varit högt. Här är vår dag i bilder, snart är det bara några få timmar tills maken kommer hem. Puh!







Ösa ris, en övning de gör på dagis. funkade inte hemma. Vi badade i ett hav av ris och köket var ett bombnedslag...föreslog istället en trolldeg.



Vi hade inte tillräckligt med salt så det blev en smet till oboykakor. I väntan på kakorna i ugnen...



...spexades det framför kameran...



...vi ritade pippi med herr nilsson och pirater och granater....





...i väntan på att kakorna skulle svalna på plåten och lunchen bli färdig serverades plastmat av lilla A. På menyn : Hamburgare och paprika i färgglad plast ....



...Z klistrade fina collage med spiderman...



Kakorna äntligen färdiga.

Och ja, vi hann leka sjörövare och städa ur köksskåpen också. Och jag som inte ens tagit mig in i duschen bör nog i frågasätta mig själv som dokumenterat allt och dessutom gjort världens längsta blogginlägg om denna dag. snart dags för middag, sen sover mamma :-)

8 comments:

Anna-Leena said...

Härliga bilder trost att ni är krassliga.

Krya på er.

Mvh Anna-Leena

Tanja said...

Fin fina bilder (som vanligt)! :)
Jag bakade faktiskt också O´boy kakor förra fredagen när jag var hemma förkyld med mina småttingar! Lite lustigt.

Krya på er!

Jenny said...

Å jösses! Full rulle :) Du får ta igen dig i helgen så ska du se att du mår lite bättre till veckan. Skickar styrkekramar!

Tanja said...

Ha,ha.....nej,jag håller faktiskt med barnen. Kakorna var inte lika goda som de såg ut.
Jag valde mest de för att jag hade alla ingredienserna hemma. :)
Men det finns mycket annat smarrigt i den där kokboken som säkert är mycket godare.

Gillade förresten den där pirat-dräkten, den va snygg.

Ha en trevlig helg.

linneagrahn said...

Vilka fina bilder :)

Två systrar said...

Tycker att ni hinner med oförskämt mycket trots sjukdom...:-) kram C&M

Per said...

Fina bilder...

Hemmabloggaren said...

Ser ut som en perfekt dag och full rulle!