Thursday, February 4, 2010

Bo och leva, en ekvation

Tack snälla ni för er omtanke om butiken. Just stängningen är ju såklart inte rolig alls. Men jag har ändå inget val så det känns mindre tufft är jag trodde det skulle göra. Jag får vara kvar, men jag blir inbyggd, de nya planerna på gallerian ser lite annorlunda ut än från början och allt runt omkring mig kommer rivas och butiken blir väldigt svår att nå, kommer inte kunderna fram = ingen butik. Så valet var ganska självklart när jag tillslut fick reda på byggplanerna. Nån ny lokal har jag inte funnit, så då blir det bara nätbutiken som fortsätter. Det jobbigaste runt allt detta är alla andra saker som ska lösas. Vad ska jag jobba med om två månader? Och ett dilemma vi inte riktigt räknat med. Vårt boende. Vi har ett underbart hus i ett fint område. Men vi har dagis,kommunikation och barnvaktshjälp på en annan.
Så där är nog tankarna mest just nu.

Lite bilder från vårt kök idag. Kunde inte motstå buketten när jag veckohandlade, det var så mycket vår i den.














Köket, ett av mina favoritrum. Stjärnorna får hänga kvar på väggen, de lyser upp så fint när det fortfarande är mörkt ute på morgonen.

6 comments:

Grodmamman said...

Jag såg också Bygglov och kände precis som du!:) Hade aldrig valt den tapeten själv, men här blev det super snyggt.
Tråkigt med din butik, men det löser sig säkert.
Kram

Anonymous said...

Familjen Jo.... hoppas iallafall att ni blir kvar här i vårt mysiga område.

Kramis grannen C

Livet hos Lind said...

Så fint det är i ditt kök! Är det en fondvägg som är så mörk? Jättefint i allafall = )

Härligt att få in lite vårkänslor också.

Ha de så bra!

Caroline

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,

Lycka till med allt, jag hoppas och tror att det löser sig med allt! Jättefint i köket har ni!

Stor kram Jes ♥

Jenny said...

Hoppas verkligen att ni kommer på vad ni ska göra. Låter som ett tufft val men det kommer säkert lösa sig till det bästa! Gillar dina köksbilder! Förstår att du trivs bra där. Sköt om dig i massor! Stor KRAM

Jenny

In my house said...

Nämen duuuuuu, ska du stänga butiken, huuuu! va sorgligt! men du verkar vara på G att öppna vidare någon annanstans??? En kämpa på karm och spark i rumpen från mig =)