Wednesday, January 27, 2010

Dagens sanning

Förra veckan vaknade jag och Z väldigt tidigt en morgon. Vi smög upp för att inte väcka Alice. Tassade ner i köket, dukade fram frukost och Tände ljus. Vi satt och åt i tystnad När han Plötsligt tittade på mig med allvarligt blick.

- Mamma vad du ser konstigt ut i dag, undrar om inte du har växt lite inatt, det syns att du är gammal och äldre än i går.

En blick i spegeln och jag kan inte annat än instämma att han har rätt.

Försökte fota Alice rum i helgen efter min storstädning, men vädret ute var grådaskigt och bilderna blev detsamma. Lite detaljer (som vanligt) från hennes rum. När solen skiner ska jag passa på att få med hennes skrymslen och vrår i helhel. Svårt att fota barnens rum, de är små, avlånga och med snetak.






Alices tvårspresent. Ett uppskattat hus som fått eget garage av en äppellåda. I huset bor nu hennes små mailegkaniner, de äter frukost och sover mest hela dagarna :-)





Under snetaket, ett eget krypin.





Alice bjuder gärna på hembakt och kaffe. Vilken mammalyx ;-)

3 comments:

Anonymous said...

Hej kära du! Oh, lite jobbigt det där med ålderstecken. Det kanske är jag som är lite nojjig -har haft grym 30 års kris....och den sitter väl i lite fortfarande:)

Försöker övertala mig själv att man blir så gammal som man gör sig. Men det har inte hjälpt ännu -men jag ger inte upp.

Så söta saker skruttan har i sitt rum.

Kramis Carro

Tanja said...

Ha,ha....ja barn kan ju verkligen vara ärliga. Även om jag inte riktigt tror att det stämmer i ditt fall! ;)

Va kul det vore att se hela bilder från deras rum. Min dottersrum är nämligen precis lika dant. Avlångt och med snedtak, inte det lättaste när man vill möblera fint och få mysigt!

/Kram

Lärarbostaden i grönskan said...

Vilket sött rum hon ser ut att ha! Gillade verkligen ljusslingan med hjärtan och de söta bilderna på väggen:)

Kram