Tuesday, January 5, 2010

Baka liten kaka

Många sköna vinterdagar i snö och kyla. Mycket pulkaåkning har det blivit för oss. Helt underbart, att få bylsa på sig och bara var ute och leka i snön. Jag hoppas det håller i sig. Det har blivit mycket baka hemma hos oss i december, favoriterna recepten har varit från de fina bakböckerna som medföljer i aftonbladet varje onsdag. Tre kladdkakor har jag och sonen hunnit med redan och vi älskar det båda två. Både bakandet, slicka skålen och sen fikat :-) I morgon kommer boken "baka med barn", helt perfekt för oss som firar Alice tvåårsdag till helgen och säkerligen kommer rota fram skålar och förkläden. Min absoluta favorit är dumlekakorna och den enklaste kladdkakan, vi bytte ut kakaon mot oboy och det blev mums!



kika in på författarinnans söta blogg HÄR

4 comments:

Nikita said...

Du som gillar inredning, lantligt & Shabby chic
nu har du chansen att vinna ett presentkort 500:-
Hos louise interiör i min blogg, en webbutik fylld av fina
inredningsdetaljer!
Tävlar gör du här:
http://nikital.blogg.se/2010/january/vinn-500-hos-louiseinterior.html

Krydda Livet said...

Hur många böcker har kommit ut och vilka är de? Jag skulle också vilja ha dem! :) Verkar jättefina.

Kram Josefin

Livet på kyrkstigen said...

Härliga böcker, det är ju något man kan sysselsätta sig med i kylan i alla fall. Nu funderar jag på att göra en kladdkaka till eftermiddagen:-)

Anonymous said...

I will not acquiesce in on it. I assume nice post. Especially the title-deed attracted me to be familiar with the sound story.