Wednesday, December 9, 2009

Virus, tårta och tävling

Idag fyller min älskade son fyra år. Helt ofattbart att jag idag har varit mamma så lång tid. Kan inte förstå att den lilla fågelungen i kuvösen på sös har hunnit bli fyra, en busig kille med en massa frågor om hur saker och ting fungerar. Min värld har blivit så mycket vackrare sen han kom, jag ser på saker och ting på ett helt annat sätt, när det gäller allt, livets prioriteringar är numer helt annorlunda mot vad det var innan han kom. Han har lärt mig så mycket om livet och att se världen genom en fyraårings ögon är fascinerande men även skrämmande.
I helgen firade vi honom och hade kalas med släkten och även hans första barnkalas med tårta, disco och fiskdamm. Vad nostalgisk man blir. Kameran är full av glada barn som dricker läsk i sugrör och dansar och springer i fina klänningen och skjortan. Men bilderna får jag inte in i datorn. Har installerat ett nytt virusskydd som visade sig vara för bra. Den tar inte emot kameran längre och bilderna går inte att överföra. Riktigt irriterande.
I brist på nya bilder drar jag istället igång en jultävling i bloggen.

Vinn en stickad julstrumpa från danska Maileg. Lämna en kommentar i bloggen och vill du ha större chans att vinna, länka till tävlingen i din egna blogg.
En vinnare dras den 20:de December så julstrumpan hinner fram tills tomten kommer och fyller den med klappar.

22 comments:

H ennA said...

Grattis till sonen! Njut av småbarnsåldern..den går så fort.
Tar en lott :-)

Ha en fin dag!

Mvh Anne

Sofie said...

Grattis till sonen din! Jag vill gärna vara med och tävla, har länkat på min blogg :) /Sofie

marte said...

Gratulerer med burstasgutt. Jeg vil gjerne være med å vinne en strømpe :)

cat said...

Åhh, en så strumpa passar perfekt på min spiselkrans.
Jag länkar så klart.
// Catarina

Anna said...

Grattis till sonen!

Vill gärna ha en lott, kanske jag har extra tur då den 20 dec är min födelsedag!

Länkar i min blogg!

Kram ANna

Kärlek, timjan och Vita rosor! said...

Vilken fin julstrumpa, den vill jag vinna!!! Jag länkar från min sida och hoppas på tur!!

Ge sonen en grattiskram!!

//J

Ulrika said...

Chansar om turen är med :-)

Fint med Maileg, en favorit

Kram från Ulrika i Sandviken
evaulrika@yahoo.se

Jenny said...

Stort GRATTIS till sonen! Självklart vill jag vara med i din fina tävling :) Må så gott! KRAM

Anonymous said...

Hej!
Jag är självlkart med och tävlar om en sån underbar stumpa!!!
Passar fint ill min lilla stumpa.!

Ha det gött!

/ Helena
helena.strom@tjorn.se

Välkommen said...

Vill självklart vara med och tävla om en så underbar strumpa.
Nån gång ska ju vara den första att vinna något.
Ha en bäst dag // Maria

Jenny said...

Glömde skriva att jag givetvis länkar :) KRAM!

Jennie said...

Jag är gärna med och tävlar! Och självklart länkar jag från min blogg :) Önskar en trevlig helg och 3:dje advent, nu är vi snart där! :)

Petra said...

Åhh vilka fina strumpor! skulle verkligen vilja vinna! :)
Har länkat på min blogg.
Ha det gott!

Annas Lycka said...

Hej Erika
Såklart vill jag gärna tävla...Önskar dig en alldeles underbar helg!! Kram Anna

Anonymous said...

Grattis grattis

ta vara på tiden med din lille, själv är jag numera mormor och bara älskar det

Vill gärna vara med o tävla

Johannah said...

Jag vill gärna vara med! Har sneglat på dom där gobitarna i butiken. Länkar också!
Kram!

Tanja said...

Jag är gärna med i tävlingen! :)
Har länkat i högerspalten på min blogg!

Mvh Tanja

Anonymous said...

Tyvärr ingen egen blogg men vill gärna va med o tävlaa o hoppas på lite tur. Är ofta inne hos dig o njuter:)
Decemberhälsningar/agneta.johnsson@telia.com

Mamma Karolina said...

Hej!

Vilken fin blogg du har :) , jag vill gärna vara med i din tävling. Det vore jätteroligt att vinna en fin julstrumpa, de är ju såååå fina!

GOD JUL!

MVH Karolina

karolina_damberg@telia.com

Huset utanför stan said...

Åå, vilka fantastiskt fina julstrumpor! De vill jag såklart ha chans att vinna! Länkar för ytterligare en lott!

Hoppas du får en härlig start på veckan. Ikväll blir det lussemys på dagis med tomtenissen Noah, två år. Kram

fröken knopp said...

åhh..en sådan här tävling kan man ju inte missa!! o jag länkar givetvis..:)

varma kramar elin

Family Blommendahl said...

This is a nice price you have!;)

...Har länkat på min blogg.

Niina