Monday, December 21, 2009

Pepparkaksbak, morgongymnastik & vinnare

I går kväll blev det pepparkaksbak med barnen. Stämmningen infann sig i köket som doftade jul och av ljusen som spred värme och julsångerna som spelades ifrån vardagsrummet. Ingen beklädnad av granen, efter baket var vi trötta efter jobb och pulkaåkning och kröp istället upp i soffan och kollade julkalendern. En riktig favorit. I morse när jag kom till butiken tog jag mig knappt fram på gångvägen, väl framme fick jag skotta mig in mot dörren för att ta mig in. 50 cm snö och 40 minuter senare kunde jag öppna dörren. Vilken morgongymnastik! Nu är jag helt färdig, och blöt om fötterna.








Utanför butiken. Här finns i vanliga fall en gångväg.



Jag har en misstanke om att min markis inte är hel längre:-)





En vinnare i tävlingen om julstrumpan är dragen. Grattis till Elin med bloggen FRÖKEN KNOPP.

4 comments:

Anna said...

Var har du köpt den härliga glasburken som du har dina pepparkakor i?? En sådan skulle jag vilja ha, den är så fin.

Daniel said...

Så fridfullt!

Bjud gärna på kakekalas!!!

Anonymous said...

Vilken fin blogg du har! härligt snöiga vinterbilder :)
//Maria

Grodmamman said...

Här gillar vi också julkalendern och då är barnen 11 och 7 år gamla!:)
Härligt vintriga bilder!
Kram