Thursday, December 17, 2009

Mitt liv, ett pussel

Vissa dagar tryter orken rejält. I natt har nog inte sovit en blund. Visst får man "skylla" sig själv lite när man har småbarn och hus och väljer att driva eget företag dessutom.Man pusslar och pusslar för att försöka få livet att gå ihop, men ibland känns det som om jag och min make lägger ett 1000 bitars pussel som aldrig tar slut. Självförvållat , javisst! Det hade varit lugnare i livet om jag inte var så nyfiken och kunde bestämt mig för att ha stannat kvar på min fasta tjänst under småbarns åren och bara jobbat. Men med det arbetet jag hade vet jag att vi inte hade haft någon livskvalitè i livet. Nu är två pusselbitar i vårat stora fixande lagt, som jag nämnde tidigare, barnens dagis och nu har maken fått nytt jobb, vilket bara är till glädje för oss. Men ändrar så klart på en hel del. Men det stora som upptar mina vakna nätter nu är butikens framtid. Jag har sedan länge vetat att det planeras en stor galleria här intill men beslutet om denna har dragit ut på tiden. Nu är det klubbat och bestämt, men inget mer än så. Jag undrar ju såklart, vad händer här hos mig när det kommer byggas i två år runtomkring mig och gångstigen utanför förmodligen blir en byggarbetsplats? Inga svar på detta och inom några dagar måste jag besluta om jag ska säga upp kontraktet eller chansa på att mina kunder kan ta sig fram till butiken. Ett beslut jag hade hoppats ha mycket mer tid på mig att fatta så jag kunde få en chans att hitta en annan lokal. Det är sådana här stunder jag önskar att jag hade en förmåga att få se en liten glimt av framtiden, eller hitta en gömd pusselbit jag hade glömt så jag är ett steg närmre att lägga klart pusslet.


En bild jag bara kände symboliserade mig just nu, full av post it lappar och pusslande. Källa: Okänd

6 comments:

"M" said...

Oj då, jobbigt när man ligger och funderar på natten....jag är likadan ibland om det är något speciellt. Hoppas att det ordnar sej för dej....det finns en mening med allt.....om det är meningen att du ska byta lokal kommer den att dyka upp.....försök att ta en dag i taget eller vecka iaf....svårt....bränn inte ut dej.....barnen är bara små en gång....lycka till

T said...

Kämpa på!
Styrkekram från Leksand

Grodmamman said...

Känner igen det där med pusslandet. Kan få mig att ligga vaken ibland också!
Kämpa på, det blir ju lättare ju äldre barnen blir också!:)
Kram

Två systrar said...

Det kommer bli bra!! ALLT ordnar sig tillslut...Dina kunder kommer även om de får ta turen längs centralgatan!! Vi kommer i allafall titta in då och då :-) Kram C&M

"anntherese" said...

Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

Jenny said...

Gud vilket svårt beslut! Jag är säker på att svaret kommer att komma till dig. KRAM!