Wednesday, December 30, 2009

Ett gott nytt år!

Oj, vad hände egentligen? Det här året har verkligen svischat förbi.Det har varit så händelserikt att jag känner att jag knappt hängt med överhuvudtaget. Det känns som i går jag satt på nyårsafton med en liten Alice i famn som inte ens kunde gå, såg raketerna med en rädd tre åring som nyss fyllt år, och nu är vi där igen och det har hänt massor. Denna dagen är till för att summera sitt år. Vad har då hänt? Från föräldrarledighet till två dagisinskolningar. En uppsägning av fast tjänst. Ett jättehopp ut i en oviss framtid som egen företagare. En öppning av både nätbutik och butik. Knappt någon semester, men uppskattad ledig tid. Två barn som nu springer och leker tillsammans och dansar och sjunger till Michael Jackson och Mojje. En varm sommar med alldeles för lite bad men sköna sommarkvällar på stranden kikandes på två lyckliga plaskande sötnosar. Vad har varit bäst? Min uppsägning, barnens nya dagis och makens nya tjänst. Att vi har fått vara friska och att vi har varandra. Och självklart att jag vågade ta steget och testa min dröm. Vad var då sämst? Bristen på tid för huset, bristen på tryggheten och en insikt om framtiden.

2009 har verkligen varit ett år för eftertanke och uppvaknanden. Ett fartfyllt år. 2010 önskar jag mer trygghet i livet, mer rutiner och att de insikter vi fått om våra liv 2009 löser sig under 2010. Vad känns då sämst just nu? Jo, att jag vågade ta steget att bli egen att jag lyckat få det att funka med det småbarnsliv vi lever men trots det dagens sista år fortfarande sitter utan besked om butikslokalen och butikens vara eller icke vara. 2010 kunde ha börjat bättre, men detta är året då pusselbitarna skall lösas och framförallt att jag och familjen, mina nära och kära får ett hälsosamt och bra år tillsammans.

Önskar en bra start på det nya året och ett lyckosamt 2010!





Bilder från Krasilnikoff som inspirerar till mer tid i soffa och säng.

3 comments: