Tuesday, December 15, 2009

Äntligen bilder

Äntligen samspelar datorn och kameran igen. Nu har jag nästan två veckors fotograferande överfört från min kamera. Den fylldes av bilder på julpynt hemma, sonens födelsedagskalas, nya produkter och sist men inte minst fredagens luciafirande.Alice utklädd till pepparkaksgumma och Zach som tomte. Glad att jag hade videokameran att gömma mig bakom, tårarna satt i halsen hela tiden när jag fick syn på mina underbara barn. Vi har verkligen världens bästa dagis, vi trivs så fruktansvärt bra hela familjen, och är så tacksamma att vi fått plats där. Vilket jobb personalen gjort, övat med barnen i veckor och bakat och fixat. Helt fantastiskt!
Helgen var barnfri för mig och maken och vi roade oss i Nacka forum med att lyxa till julklappshandlingen med ett glas vin till lunch i gott sällskap av syster med make. Kvällen tillbringade vi på Intiman och fick oss ett gott skratt åt bla Måns möller i "Christmas Comedy". En helg som gav oss energi att fortsätta i julstöket. Snart är alla julklappar färdiga, nio dagar kvar till julafton. Är ni klara?





Lite julpynt hemma, sötaste tomten gjorde sonen förra året och den har fått hedersplatsen i matrummet.



Min söta pepparkaksgumma sjöng sankta lucia och gömde sig under hatten när uppmärksamheten blev för stor.

No comments: