Friday, November 20, 2009

Julklappar

Funderar och funderar på julklappar. Jag älskar att handla presenter och julklappar och roligast är ju självklart till barnen. Det tråkiga i det hela är ju att det hos oss blir så intensivt med presenter och julklappar denna årstid. Snart firar vi sonens fyraårsdag, och om lite mer än en månad ska vi sjunga för dottern som fyller två. Det blir lätt hysteriskt med presenter och julklappar så tätt, och det tråkiga är ju att de får vänta att helt år till nästa gång. Och hur kul är det att få sommarleksaker som en studsmatta eller cykel mitt i vintern och bara gå och vänta? Jo, det blir nog lite kompensation från min sida mot barnen för detta och jag skämmer mer än gärna bort dem när det kommer till inköpen. Dotterns inköp är färdiga, hon får ett sött bakset från Le toy van i julklapp och ett underbart dockskåp i två våningar i present. På sonens önskelista står en vägvält, trumset och batman dräkt.



4 comments:

Sandra said...

Mycket fin och inspirerande blogg!

Jag har spanat länge på dockskåp åt min dotter och detta du visar var ju jättefint! Vart har det inhandlats?

Sandra

Grodmamman said...

Vilka fina leksaker dottern ska få. Gillar leksaker av trä, så mycket finare än de av plast och bra mycket hållbarare.
Här fyller båda barnen år i november, så vi har det likadant.
Kram

Carina said...

Vilka söta leksaker. Jag längtar tillbaka till den tiden när man fick köpa fina leksaker till sina barn, nu är det mest annat som hägrar.
Kramizar//
Carina

Jes/Vita villa vila said...

Vilka underbara saker vännen! Tänk så mycket fint det finns till våra små!

Kram Jes