Monday, November 16, 2009

Årets Mama hjälte

Idag vill jag skicka en massa grattis kramar till Sofie som i går blev årets Mama hjälte. Blev så glad när jag såg att du vann. Jag minns första gången jag fick veta om dig och din familj. Maken kom ut ur vårt datarum och torkade tårarna och bad mig läsa om en liten Victor som kämpade för sitt liv. Han var tagen av artikeln men framför allt av bilden av lille Victor i sin matstol. - Det kunde varit en bild av våra barn sa han. Jag kunde inte läsa artikeln då, kände att jag inte orkade, rädd för hur jag skulle reagera. Men dagen efter läste jag den och såg bilden som fick min make att fälla sina tårar, och precis som han sa, det kunde varit en bild av våra barn. Det var första men inte sista gången jag grät över erat öde. Den dagen skänkte jag pengar till barncancerfonden från mitt företag. Jag har sedan den dagen även följt din blogg och köpt din bok, och jag har gråtit och även glädjs med er och det lilla liv ni nu väntar på. Jag har många gånger läst din blogg och längtat hem så jag fått värk i hjärtat. Du är en värdig vinnare och din lilla Victor var en fantastisk liten kämpe.

Nu nalkas julklappsinköpen i sveriges alla hem och jag vill på mitt sätt kunna bidraga med stöd till barncancerfonden. From 16 nov tom 24 dec går 10 % av beställningarna i Älskling och jag s NÄTBUTIK till barncancerfonden. Jag uppmanar fler nätbutiker till detsamma och skänker mina tankar till de familjer som i år kämpar sig igenom julen tillsammans.

Inget i mitt liv är så viktigt och underbart som mina egna barn och jag är så tacksam att jag får vara mamma till dessa små guldklimpar som varje dag berikar mitt liv.

Zach och Alice, jag älskar er så det gör ont!

2 comments:

sofie said...

Hej och tack för de fina orden om vinsten och min blogg =)

En fråga jag har är om jag får lägga ut ditt inlägg på min blogg, så att fler kan se om rabatten på butiken du skrev om.
Det är ju alltid bra att sprida ordet vidare


MVH Sofie

Anonymous said...

lart mycket