Monday, November 9, 2009

Annorlunda farsdagspresent

I helgen firade vi farsdag. Barnens pappa fick en sovmorgon och jag smög upp med barnen och plockade fram färger, penslar och papper. En varsin farsdagsteckning skulle det bli. Färdiga konstaterade sonen nöjt att han ritat en maskin som dödar och en massa blod ?! Jahapp, kanske inte den bästa farsdagspresenten och en stilla undran hos hans mamma vart detta kom i från. Nåväl, han blev nöjd och pappa glad men lika förvånad över förklaringen över teckningen som mamma.

Väggen i köket är halvt klar. Sonen propsade på att han skulle vara med och måla och jag hade lovat. Vi skulle bara vänta till lillasyster somnat, när det väl skett snarkade fyraåringen högt i soffan. Precis när jag målat färdigt första gången upptäckte jag att jag snålat på färg och den hade tagit slut. I kväll blir det en ny vända med rollern, efter Simon och Tomas.





En lite annorlunda farsdagpresent.

3 comments:

Grodmamman said...

Ungefär som en pojk på min förskola, han målar bara bajsblöjor!:) Inte lika hemskt, men pappan undrar varenda gång han ser en teckning om detta också är en bajsblöja.
Tur att pappan blev nöjd i alla fall!:)
Kram

Anna said...

Den där fantasin har visst inga gränser, o tur är väl det!

Lite tidigare har du visat en söt stjärna i bloggen, är den till för ett värmeljus? i så fall när kommer den i butiken? Om det är som jag hoppas så hade den varit jättesöt i vårt sovrumsfönster!

KRam Anna

Erika said...
This comment has been removed by the author.