Thursday, October 1, 2009

Utmanad

Har blivit utmanad av Systeryster och Patricia med bloggen Femtio vita kvadrat

Jag ska avslöja 10 saker om mig själv för mina bloggläsare. Svårt! Jag är ingen spännande person som kan skryta med att jag hoppat bungy jump från Mount Everest eller seglat på de sju haven. Mina djupdyk och utmaningar bestå i att få fason på två små bustroll och försöka leva ett familjeliv med allt vad det innebär. Så här kommer lite småsaker om mig.

1. Jag är så vansinnigt förälskad i Johnny Depp. Blir som en liten fnittrig tonåring så fort jag ser honom. Förälskelsen började för snart tjugo år sedan när jag såg 21 jump street och håller på ett löjligt vis stadigt tag om mig.

2. Är även ett jättefan av Elvis Presley och Robbie Williams,och mitt favoritband är Live, och jag rockar mer än gärna alla tre högt i bilen.

3. Har ett fruktansvärt ovårdat språk när jag kör bil. Jag skäms verkligen över mig själv hur jag svär åt alla till höger och vänster. Det värsta är nog att min lilla son härmar mig och jag måste verkligen sluta upp med detta på en gång.

4. Är en riktig hemmamänniska och en fredags kväll spenderas för mig bäst i soffan under en filt kikandes på film tillsammans med min make.

5. Har bara haft en riktig pojkvän i hela mitt liv, han är idag far till mina barn och sen fem år tillbaka min make. Vi träffades på en fest i gymnasiet och jag var bara 17 år. Bra eller dåligt? Ingen aning, har inget eller ingen annan att jämföra med.

6. Jag trodde att vi hittat mitt drömboende. Huset jag skulle åldras i, men tvekar faktiskt idag och funderar på om det var detta vi ville.

7. Driver inte bara företag just nu utan försöker även plugga samtidigt. Det funkar, om ändock lite haltande. Men utbildningen ger mig så mycket om just företagandet att jag kämpar på.

8.Båda mina små älsklingar är för tidigt födda och den äldsta fick en ganska tuff start i livet. Är så tacksam för att det gick så bra för dem som de gjorde.

9. Kunde jag så skulle jag mer än gärna leva på Sushi alla dagar i veckan.

10. Planerar tillsammans med Femtio vita kvadrat ett roligt projekt som vi hoppas kunna driva igenom till våren.

Denna veckan har det kommit massa nytt till butiken och jag jobbar för fullt med att fota och få in varorna i nätbutiken. Lite av veckans nyheter!









5 comments:

Annas Lycka said...

Så roligt att läsa. Skrattade lite för mig själv här i min hörna!

Skall genast kolla in din sida...var det en sjal? Såg väldigt fin ut....Kram och ha en skön helg! Kram

Millas hem said...

Kul att läsa lite om dig! :)

Kram Camilla

Två systrar said...

ÅÅ vad är det för spännande projekt som nu är på G. Skall bli kul att höra mer om så småningom. Kram M&C

Maria said...

Roligt att läsa 10 sanningar om dig!
På Johnny Depp är det ju inte så tokigt att vila ögonen på en stund :)

Fin blogg du har!

Ha en fortsatt bra vecka.. Hit kommer jag gärna på besök igen! Kram Maria

Jag älskar allt som förgyller livet! said...

Vilken fin blogg du har! :) Jättesöt barnservis!!!!

Önskar dig en mysig kväll! Kram/Nicky :)