Thursday, October 1, 2009

Morgonstund har guld i mun...

...eller kanske inte ...Jag älskar trots att jag inte är någon morgonmänniska, våra mornar i veckorna. Jag och barnen har nästan två timmar tillsammans innan vi åker till dagis. Det blir ganska mycket morgonmys med kaffe i soffan, lång frukost i köket och en stund bolibompa så jag hinner duscha. Barnen brukar vara glada och leka och faktiskt är detta en dagens höjdpunkt. Men ibland vill det sig inte riktigt, ibland kommer de båda in i sina små perioder av bestämdheter och trots, och herregud vad tålamodsprövande det är när de båda två befinner sig där. Denna veckan har det varit två timmar maktkamp om allt, "nej jag", "den är min" "hon knuffade mig" osv. Gah, man vill bara stänga in sig i badrummet och ropa, -kommer strax, klä på er borsta tänderna och kör gärna er själva till dagis :-) Men väl i bilen är allt som bortblåst för de två och de kvittrar som två fåglar till en mamma med huvudvärk och åskmoln hängandes ovan för sig.

Lite fler bilder från butiken, "jag" avdelningen framme vid kassan.





















8 comments:

Sara said...

Åh, vad mkt gulliga saker!:)

Anonymous said...

Så fint! Kram Carro

Anna said...

Oj så fint du gjort, nu kliar det i shoppingfingrarna :)
Kram Anna

Grodmamman said...

Här sa dottern senast i morse att "det slutar alltid med att vi blir arga på varandra, du och jag"!:) Hon är fenomenal på att hitta på 100 saker att göra när vi har bråttom.
Vad mycket fint du visar från din butik! Lyktorna, skålarna, ja allt!:)
Kram

Magia da Inês said...

Passei para rever seu cantinho...
Continua cada vez melhor!...
Espero você em:
magiadaines.blogspot.com
Um ótimo fim de semana!
Beijinhos carinhosos.
Itabira - Brasil

Enkelheten said...

Åhh vilken mysig butik du har! Där skulle jag kunna tänka mig att kika in. Ha de gott!

//Cissi

Myownhome said...

Åh din butik ser helt underbar ut! ser flera saker jag inte skulle kunna motstå!! Ska lägga det på minnet ifall man skulle åka förbi nynäshamn!

Ha det bra!
kram /Johanna

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,

Vilka mysiga bilder från din butik! Vad roligt det måste vara att pyssla där om dagarna!

Kram Jes