Thursday, October 15, 2009

Lördagsöppet

Kylan biter mig i foten och benet värker så jag vill skrika. Nu är jag inne på femte veckan haltandes för min onda tå. Kan inte få på mig skor och jag får lite konstiga blickar när jag kommer med en stövel på ena foten och en toffel på den andra. I fredags blev det en liten mini operation av tån och jag hade hoppats att jag skulle bli lite bättre redan, men tyvärr. Det sliter ganska mycket på kroppen och även min sinnestämmning att halta fram. Försöker tänka positivt men nu är jag less och tycker synd om mig själv. Att det börjar närma sig minusgrader i rasande fart gör ju kanske inte saken bättre om jag ska gå i tofflor.
Minnen om varmare årstider, bruna knubbiga ben och barfota barn påminns jag om när jag kliver in i vårat sovrum. På en krok har jag hängt Alices söta linnèklänning hon bar förra sommaren på min systers bröllop. Har svårt att förstå hur fort tiden gått, men klänningen påminner mig om ett kärt minne.




Nu på Lördag, den 17:de Oktober är butiken på Centralgatan 17 lördagsöppen igen.

Varmt välkomna!

Mån- Fre 10.00 -17.00
Lördag 10.00 -14.00

4 comments:

Grodmamman said...

Stackare! Hoppas verkligen att du snart blir bra i tån.
Söt klänning du visar också.
Kram

Skrot och Skruv said...

Hej!

Hoppas att tåsingen kryar på sig snart...Jobbigt med ont i tån, man rör ju nån av dem hela tiden och det är ju när man har ont som man verkligen blir uppmärksammad på det.

Mysig blogg du har och butiken har ju massa sött. Ska in och kika i web-butiken nu.

Kram Annica

Piffa och Puffa said...

Hej!
Stackars dig med tån. 5 veckor är ju superlänge! Ville kika in hos dig och se hur du har det. Hur går det med ert hus? Ska ni ha det kvar eller är det dags för försäljning? Här komer vi att börja resa vårt hus om ett par veckor. Känns både spännande och jättenervöst. Jag har börjar med mina smycken igen. Om du är intresserad och inte har någon annan på gång med smycken så finns jag här:)
Kramar Anette

Nikita said...

Ny tävling hos mig! Vinn ett valfritt väggord i trä!
tävla här:
http://nikital.blogg.se/2009/october/vinn-valfritt-vaggord-i-tra.html