Wednesday, September 16, 2009

Så kan det gå

Fick ett telefon samtal i somras från en journalist som ville komma och fota vårat hem till en tidning, funderade på om jag skulle hinna fixa i ordning hemmet, jag hade precis startat upp min butik. Tackade ja och reportaget blev godkänt och bokat av tidningen. Städade febrilt dagen innan och fixade inhoppare i butiken. Var helt slut efter att de åkt men njöt av ett välstädat hem. I förrgår kom ett mail om att tidningen ändrat sig i sista stund, reportaget blev för familjärt och tidningen inriktade sig inte mot barnfamiljer.
Snopet! Javisst, väldigt.
Men vi förlorade ju verkligen inget på det var makens kommentar, vi hade ju hela huset städat och det händer ju typ aldrig. Så var man där igen, detta eviga bekymmer om städning och ordning, är det bara vi som inte hinner med mycket mer än det vardagliga? Det var verkligen en uppoffring att ställa i ordning hela huset inför fotograferingen, och det känns som om det inte borde vara så. Vårt största huvudproblem hemma är nog all tvätt, det går maskin efter maskin men jag hinner aldrig vika färdigt allt. Brukar tänka på Mamas chefredaktör som visade sin tvättstuga för flera år sen i ett nummer, det tröstar.

Men dagar som dessa, när solen skiner och man kommer hem efter jobbet, barnen springer på verandan och jagar såpbubblor som maken blåser, ja då finns det inte mycket att klaga på. Inte ens tvätthögen innanför, den får vänta.







När jag slåss mot tvätthögar på insidan av huset jobbar maken med verandan på utsidan. Snart färdig, ett litet räcke, en trappa och mer målarfärg så är vi i hamn.

6 comments:

Tanja said...

Va synd att det inte blev något reportage!
Håller dock med din man om att det kanske inte blev städat i onödan men jag förstår precis hur du menar. Ibland kanske man har annat man måste lägga tiden på.

Vi har likadant i tvättstugan, trots att jag nyligen förbättrade den lite grann i alla fall.
Jag blir så trött av att städa och redan nästa dag är det klibbig juice på golvet, leksaker överallt och smutsig tvätt i högar.
Men det är väl bara att bita ihop och tänka att det snart blir lättare (när barnen blir äldre), det måste man ju tro annar blir man lätt knäpp!

Ha det så bra.

Jenny said...

Hej !

Under mina tre veckor praktik har jag vart med Frida ( husmusen ) och har där med vart med en del under namnebytet som nu har skett.
trendenser.se är hennes nya namn så jag tänkte bara påminna om att länka om henne till detta.

Titta gärna in på min blogg som jag har byggt upp med Fridas hjälp 

Hälsningar Jenny

Grodmamman said...

Tråkigt med reportaget!
Här är det likadant, jag hinner aldrig ikapp. Sällan att det är super ordning i hela huset samtidigt.
Kram

kardemumma said...

Nej,vad synd!
Jag tror att alla har lika med sina tvättberg ;) om det kan vara till nån tröst!
Kramar C

femtiovitakvadrat said...

Tack så mycket! Det känns jätte fräscht och fint! Tråkigt med reportaget, hade varit spännande att se... Jag har samma problem med just tvätten kan jag säga och då är det ändå bara jag och min sambo... Det är just det här med att ta hand om den efter den är tvättad... Hmm men men, då är det härligt när såna "såpbubble stunder" infaller och man får lite perspektiv på vad som är viktigt i livet ; )

Ha det bra!

Hälsningar Patricia

Geta said...

Va snopet att det inte blev nåt. Jag tror nog att det är lika för alla men såå lätt att tycka att ALLA andra hinner med så mycket.
Ha det gott!
Kram.