Monday, September 21, 2009

Kyla

Hemma från en härlig helg på landet. Att det är snart i slutet av september var svårt att förstå, solen sken och grillen åkte fram, det gick att gå barfota i gräset när morgondaggen torkat. Några var tuffa nog att ta ett dopp i det blå, riktigt mysigt.
Men väl hemma känns hösten mer påtaglig, utanför butiken har löven börjat falla från träden och jag går omkring och huttrar. Har en skada stortå och får inte på mig vanliga skor. Hasar omkring i tofflor och fötter som är iskalla. På läkarbesöket imorse kikade läkaren på tån och konstaterade att det bara var att gå barfota några veckor så skulle tån läka. Gah, jag trodde han skämtade. Så varmt och skönt är det ju inte utomhus, men tyvärr inte.













På baksidan av vårat hus, ett äppelträd. En uppskattad doppresent till vår dotter.

7 comments:

kardemumma said...

Äppel bilderna är ju helt ljuvliga! Det luktar nästan höst om dom.
Kramar C

Anonymous said...

Vilka grymt vackra bilder du har tagit!
Kram Carro

Femtio vita kvadrat... said...

så det blev äpplen på det lilla trädet som vi släpade dit:) då ska jag allt sno ett i helgen!:) krya på tån nu systeryster!

Ida said...

Visst är det härligt med äppletider, ser att det är det hos dig också. Gillar din blogg!

/ Ida

Jes/Vita villa vila said...

Vilka mysiga höstbilder vännen!

Kram Jes

Ullis said...

Härligt vackra äppelbilder!
Kan jag få låna av dem till min blog? Nämner förstås att du har tagit bilderna + lägger in en link till din blog.

Ullis said...
This comment has been removed by the author.