Monday, September 14, 2009

Inspirerad

Är inne i en sån inspirerande inredningsperiod just nu. Kan inte få nog av alla hem på hemnet, i bloggar och tidningar. Helt plötsligt har jag börja återfå energin att se sig om i egna hemmet och jag slutför små projekt jag länge tänkt ta tag i. Inga stora projekt, bara det lilla som att få upp en tavla man länge tänkt eller rensa ett skåp. Just nu väntar jag med spänning på mitt nya soffbord. Har tagit hem tre soffbord från en av mina leverantörer och ett av dem tänkte jag skulle få landa hemma hos mig, ett stort orientaliskt brickbord. Ska bli mycket spännande att se resultatet.

I helgen fick jag upp jalusier i vardagsrummet, satte upp en anslagstavla, ett väggord och gjorde klart min lilla fotovägg i trapphuset. Lagom mycket jobb för lediga dagar, resten av helgen blev det loppis, mys med barnen och massa bus.

Ikväll ska jag sjunka ner i soffan och följa Simon och Tomas nya serie, "Sveriges fulaste hem". Ska bli mycket spännande att se. Simon är mig kär och jag älskar alla hans idèer och galna upptåg.









Fotoväggen i trappen.

5 comments:

Annas Lycka said...

Så fint du gjort. Vad roligt att få tillbaka sin inspiration...Det skulle jag med vilja ha! Känner mig lite grå just nu... Kram Anna

Grodmamman said...

Snygg fotovägg! Har också barnen på kort i vår trapp och skulle gärna ha några bokstäver där också!:)
Kram

promenader på landet said...

Hej! Första gången jag kikar in, vilken jättefin och mysig blogg du har! Kram Maria

Maria said...

Jätte fint med alla kort och bokstäver i trappen.
En otroligt fin och inspirerande blogg. Tack för att jag kan läsa den.
Visst är det härligt med hösten när man får en energikick och fixar och donar.
Ha det gott // Maria

Anonymous said...

Ja, troligen sa det ar