Thursday, September 24, 2009

ABC

Jag har aldrig gillat magneter och "kom ihåg" lappar på kylskåpet. Kan inte säga varför, jag gillar det bara inte. Men jag kan absolut förstå varför det hamnar massa saker på just kylskåpen i en barnfamilj, köket är ju en plats man ofta vistas i och med magneter är det lätt att skapa en plats för alla lappar om dagis aktiviteter och diverse kom i håg. Häromdagen kom en leverans till butiken från en av mina nya leverantörer. Underbara wallies, melaminset och just magneter. Hela alfabetet i en smart förvaringsburk. Min tanke var att måla en av garderobsdörrarna i sonens rum med magnetfärg och griffelfärg, så fick han en egen liten hörna att skriva och fixa på. Nu hamnade magneterna av en slump på kylskåpet för att jag skulle visa barnen hur de fungerar, och vete tusan om de inte får sitta kvar ändå. De var fullt sysselsatta i morse när jag stökade runt i köket. Nöjda stod de vid kylskåpet och fixade och donade, en lugn stund på morgonen.





1 comment:

Jenny said...

Vilken rolig sak för barnen samtidigt som de kan öva sig i ord! Perfekt :) Ha en riktigt härlig helg Erika! Stor KRAM