Sunday, August 2, 2009

Vår gamla lägenhet

Har tidigare skrivit att jag gör ett tappert försök till rensning i dator bland alla kort. Det går MYCKET långsamt och oftast fastnar jag bland alla korten och bläddrar och minns och tiden rinner iväg och jag sorterar aldrig ur och sparar. Bara kikar och minns. Häromdagen hittade jag en mapp som hette lägenheten, en massa bilder från min och makens tidigare boende. Vi bodde i en trea i ett hus från sekelskiftet. När vi flyttade in var det en hyreslägenhet utan dusch. Duschen var en duschkabin i en klädgarderob och var ett riktigt hemmabygge av tidigare hyresgäst. Jag minns hur vansinnigt kallt det var på vintern eftersom garderoben inte var isolerad. Men vi älskade lägenheten och tyckte att den var superfin, nu när jag kikar på bilderna från då blir jag full i skratt. Men vi trivdes. Efter fem år med dusch i garderoben ombildade vi och köpte loss vår lägenhet. Under pågående stambyte passade vi på att totalrenovera hela lägenheten. Självklart ett arbete som påbörjade två veckor efter vi kom hem från neonatalen med vår lille plutt. Vi bodde i en evakueringslägenhet i fyra månader och när vi tillslut flyttade hem igen och renoverade färdigt sålde vi och köpte villan. Hu, får hjärtklappning av stress bara jag tänker på den tiden.

Visar lite bilder från lägenheten när den var färdigrenoverad.









4 comments:

Lina said...

Jättesnyggt det var!

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,

Jättefin lägenhet!

Hoppas allt är bra. NU ska jag kika in i din fina butik också!

Kram Jes ♥

Louise said...

Hej
Välkommen till Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

Jag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Hör av dig, Du hjälper till att skapa bloggen

Hälsningar Louise
http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Linda said...

Det vart jättefint, tack för inspiration!