Friday, August 14, 2009

Sommaren är kort

I morse kändes den där välkända icke välkomnande lilla höstvinden när jag klev ut från huset. En liten snabb kyla mot benen jag inte känt på länge, inte allför uppenbar men den finns ändå där och gör sig påmind att hösten snart tar över. Denna sommaren var alldeles för kort. Även om den inte är över än så har barnen slutat fråga efter våra kvällsdopp och sonen undrar istället om han får åka pulka snart. Hemska tanke, vill inte alls att värmen ska försvinna just nu.

Barnen är färdiginskolade på nya förskolan och det har gått så fantastiskt bra. Inget tjat på morgonen, de nästan rusar ut till bilen angelägna om att få komma iväg. Känns fantastiskt. Helgen blev en lyckad sådan på Kolmården och med hotell vistelse på Grand i Norrköping. Trötta efter kolmården besöket somnade vi alla fyra i dubbelsängen med tv på och lördagsgodis i hela sängen, mysigt viskade sonen och snarkade vidare.

Till helgen blir det loppis och ikea besök och förhoppningsvis ett sista dopp i det blå med barnen.



3 comments:

Jes/Vita villa vila said...

Hej vännen,

Å vad jag håller med dig... Visst ligger det något i luften. Hösten är inte här än jag vet, men aningarna finns där. Jag gillar det inte. Sommaren är för kort så är det bara.

Å en liten vistelse i Norrköping och Kolmården alltså. Hoppas du besökte kvarteret Knäppingsborg med lite mysiga butiker :)

Ha en fin söndag!
Stor kram Jes ♥

Jenny said...

Jag håller med. Det känns verkligen vemodigt att hösten redan är här. Vi har knappt haft någon sommar här i norr känns det som. Hösten är dock rätt mysig den också när man väl vant sig, men INTE än! Jag har fått paaaaket :) :) Har inte hunnit hämta ut det än men jag är sååå sjukt nyfiken!! Hör av mig sen :) KRAAAM!

Jenny said...

Hej igen!

Har inte fått något paket, det verkar vara på villovägar :( Fattar ingenting. Ska försöka se om det kommit in om några dagar. Hör av mig så snart jag fått det! KRAAAAAM