Wednesday, August 26, 2009

Det ska börjas i tid

Mitt intresse för inredning verkar smitta av sig hemma. Kan ibland höra 3,5 åringen utbrista, - men gud så fint, det måste vi ha, när han kikar i nån av mina tidningar eller gör mig sällskap framför något inredningsprogram. Häromdagen på promenad med mig och sin älskade farmor utbrister han, - Åhh vilket fint hus, här vill jag bo. Inte alls mina ord ...fniss...en riktig liten härmapa :-)

I söndag kom vi äntligen till Ikea. Sonen hoppade i bollhavet medans jag och lilla Alice rusade igenom varuhuset. Står lite förstrött och kikar med barnvagnen i ryggen när jag hör henne glatt kvittra, oj, titta, titta! I barnvagnen hade två ljusstakar gjort henne sällskap och hon var mäkta stolt som fått ner dem från hyllan. När jag skulle ställa tillbaka dem blev det högljudda protester och eftersom jag funderat på dem tidigare fick de följa med hem. Alice höll i dem krampaktigt ända tills vi passerade varmkorven vid kassan, då var de bortglömda.



3 comments:

kardemumma said...

*Fniss* ja, det är lätt att det smittar av sig!
Hon måste ju ha blivit hur glad som helst när ljusstakarna fick följa med hem.
Kramar C

Åsa´s Blåbär och Mjölk said...

Hihihi vilka charmiga ungar du har!
Och jag måste få säga att ljusstakarna var riktigt snygga!
Hälsa henne det! :)

Och vilken liten go Prins du har då, som tultar runt med mamma och gluttar på hus. Utbrister -där vill jag bo!
Gud så sött! :))

Med ett leende på läpparna ska jag gå och lägga mig för att sova.
God natt på dig. Och jag hoppas du/ni får en underbar dag i morgon!
kram kram / Åsa.

T said...

Wow!
Det där ska jag testa på lördag.
Yummi!
Skönt med recept som "sköter sig själv".
Kul att höra att er flytt till anna förskola funkat bra. Alltid en oro hos oss föräldrar inför ngt nytt.
Ska barnen gilla det här? kommer det gå bra? osv osv.
Jag är så tacksam för att L tagit det här med dagis så bra.
Speciellt nu när jag ska plugga och bo borta.
Så klockrent av Alice att välja ljusstakar. Är det dem som är på bilden? Om, jättefina!
Hon har redan inrdening i blodet.
-Jäj!

Ha det bra.
Kram
/T