Monday, July 27, 2009

Nya tävlingstips och receptefterlysning

Så var det måndag igen! Helgen susade förbi, vi fick massa gjort hemma och hann även med långa cykelturer med sonen.
Planerar inför kommande vecka. Denna veckan är barnens sista vecka på deras dagis. På måndag börjar de en montessori förskola som även är en skola. Lite nervöst för oss alla. Man är ju så van vid barn och fröknar där vi är nu, och lite sorgset är det att skiljas från dem alla. Tänker mest på sonen som redan funnit sina vänner.
Igår bestämde vi att vi ska baka denna vecka och ge avskedspresent till dagisfröknarna. Nu funderar jag mest på vad vi ska baka. Har massa fina muffins och bakformar hemma och letar mest efter recept där dessa kommer till användning. Nån som har nåt tips?

Nu är tävlingen hos Jenny avslutad. Vinnare blev Pernilla.


Nu lottar Sofie med den fina bloggen Room By Sofie ut medicinlådan från Älskling och jag. Tävlingen pågår till 12:de augusti. Och du finner den HÄR
Sofie driver företaget Room by sofie och är inredare och jobbar med homestaging/styling och heminredning.



Prickiga muffinsformar på väg in i butiken.

4 comments:

Helen said...

Min favoritprodukt är Millas tårtbok, för jag älskar att baka och dekorera tårtor till mina barns kalas!

Annas Lycka said...

Hej Erika
Min dotter, Alfrida :) bakade häromdagen muffins , vanliga med vaniljsmak och stoppade sedan ner småbitar av mjölkchoklad i dom innan gräddningen. Jätte gott och lätt om man vill att barnen skall vara delaktiga. Annars ser ju Leilas pollymuffins ooootroligt goda ut...Inte testat dock. Vågar inte!!! Kram på dig!!

milla-andante said...

Läckra formar!
Ja, det finns ju så mycket att baka... kanske kan man trycka ner Kärleksmums i fina formar, de brukar ju vara så uppskattade!
Lycka till i veckan!

CEL said...

Leilas Cup Cakes är ju helt underbara!!! Eller varför inte vanliga muffins med bär i? Somrigt!

Ha de gott!
//Cissi