Thursday, June 18, 2009

Längtan efter sol och hav

Det kom några dagar med sol och värme. En vag förhoppning om sol till midsommar. Nu öser regnet ner utanför igen. Jag håller alla tummar och tår att det spricker upp och blir en solig och varm midsommar helg trots allt. Vi har en midsommar tradition sedan 13 år tillbaka, jag och maken. Vi firar med hans föräldrar på deras lantställe. Där är midsommardagen traditionell med sillfrukost, jordgubstårta och dans kring midsommarstången och på kvällen grillning och sedan en stor femkamp med alla invånare på den lilla ö vi befinner oss. De som orkar sätter sig på berget vid sjön och väntar in soluppgången. Min första midsommar där var jag bara 17 år gammal och alldeles nykär, jag tyckte allt var magiskt. Magin på ön och midsommar sitter kvar än och med egna små pluttar längtar man efter små grodorna kring midsommarstången.
Otroligt vad tiden flyger iväg, jag var ju själv bara barnet första gången jag var på ön.

Har börjat infria mitt nyårslöfte och börjat rensat bland mina kort för framkallning. Än en gång slås jag av hur fort tiden går. Fann bilder på mina små trollungar från förra sommaren och sommaren innan dess. Hoppas på nya vackra bilder på barnen snart vid havet och solen.

Önskar er alla en riktigt trevlig midsommar, utan regnjacka och gummistövlar!


Min älskade Zach vid havet för två år sedan


Underbara lilla Alice, för ett år sedan.

7 comments:

"M" said...

oj rensa och sortera kort...det behöver jag verkligen åxå göra....vilka små godingar...söta som socker

Grodmamman said...

Underbara kort på söta ungar!:)
Ha en härlig midsommar!
Kram

Lilla jag said...

Låter som en underbar tradition. Hoppas du får en trevlig midsommar!

M.How said...

Jag rensade oxå lite bilder häromdagen och insåg verkligen va stor Malte har blivit..tiden går så fort!

Hoppas ni får en underbar midsommar på ön!!

Kram madde

T said...

Hej! Nu har jag äntligen hittat hit! Har avrit på semester. Åkte direkt efter bröllopet. Fin blogg och supermysig affär!
Lycka till.
Trevlig midsommar.
/Bordsgrannen T

Anonymous said...

TRADITIONER,så härligt du skriver om dom lycka till o fortsätt med dessa det är gott för era underbara små barn. Hoppas Du Ni fick en underbar midsommar hur vädret nu än var så var alla tillsammans o det är viktigt en sådan helg. Tack för en liten titt i din bloggvärd. En glad Bloggtassare

Jenny said...

Lät verkligen som en underbar tradition! Härliga bilder! Det är skrämmande när man tittar på sina gamla bilder, så inser man att det verkligen bara rusar. Ha en bra start på veckan. KRAM!

Jenny