Monday, March 23, 2009

Renovering och födelsedag

Så har man överlevt helgen! Lämnade åren som tjugoåring och klev över på andra sidan för att fylla på mitt liv med år som börjar på trettio...hu, det var verkligen lite overkligt. Jag kommer nog för alltid vara 23 oavsett riktig ålder. Men det gick hyfsat bra. Hade önskat mig hjälp med att starta renoveringen av butikslokalen i present. Så på lördagen drog det igång, riktigt härligt att börja och med en gång få snabbt resultat. Svärfar, maken, pappa och min mans kusin gjorde underverk bara på några timmar. En riktigt bra present. Så kul att se sin egen butik växa fram ur en ganska sunkig lokal som stått tom länge. En spännande period. På kvällen var vi hemma med nära och kära och åt god italiensk buffè och drack vin. En perfekt trettioårs dag, precis så som jag önskat. Nu är vardagen i kapp igen, med magsjuka och studier. Precis som vanligt fast ändå lite annorlunda, nu när man inte kan titulera sig att vara i tjugoårsåldern.



8 comments:

Min lya och jag said...

GRATTIS i efterskott och välkommen över på den "vuxna" siadan:-)
Åh vad skoj med en egen butik,inredning eller?

Hoppas du hade en bra dag och många fina presenter!
Ps. Jättefina kuddar du visar*vill ha* Ds.

//Linda

Grodmamman said...

Grattis i efterskott! Här börjar man närma sig 40, usch vad gammalt det låter!:) Fast som du säger, insidan kommer aldrig att bli lika gammal som utsidan!
Kram

Jenny said...

Å, stort GRATTIS i efterskott! Härligt med en sån bra födelsedag! Superspännande med butiken också, jag hoppas kunna få hälsa på dig en dag :) Ha det gott!

KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

kardemumma said...

Grattis,grattis!
Hur går det med butiken?
Frågor? Kanske jag kan hjälpa dig ;)
Ha en underbar födelsedag!
Kramar C

Lilla My said...

Hej,

Kistan är underbar! Grattis till den nyfunna kärleken. :)

Under inlägget "sliten kärlek" har jag lämnat några fler rader till dig. Ha det gott!

Viktbrudarna said...

Vilken härlig 30 års present!!!

Oh, köpte 4 sådana där rosa skålar hos Åsa du visar på ena fotot, dem är ju SÅ söta!!!!!!

Kramis CARRO

Två systrar said...

hihi..fler som är nattugglor! Tack! Vad kul att du tycker det verkar fint...det blir jättefint! Hur går det för dig då? spännande att se..kanske några innan bilder på byggkaoset som vi visade :-)
Kram C&M

Gårdsromantik said...

Åh så spännande - har ju varit där själv...men manblir liksom aldrig färig!

Kram Maud