Monday, March 30, 2009

Drömmar

Om jag fick bestämma suckar sonen, om jag fick bestämma...då skulle jag köpa den här. Ivrigt bläddrar han vidare i leksakskatalogen och upprepar samma sak, jag drömmer, drömmer om den här, och om jag fick bestämma mamma, då åker vi till bamseklubben.
Där min älskade son drömmer vi om samma sak, och jag lovar dig att du en dag ska få åka till bamseklubben, även om du inte riktigt vet vad det är ännu.

Jag svarar dig som alltid. Drömmar är bra, man ska fortsätta drömma stora och små drömmar, håller man fast vid dem och kämpar kan de en dag bli verklighet.

Och där min älskling ska mamma visa dig vägen. För även om dina drömmar inte är en egen butik, har det länge varit min och den är snart sann, så håll fast vid dina drömmar, din envishet och järnvilja min älskade son, så ska du se att du en vacker dag om många år kör en asfaltsvält eller grävskopa.

Alla drömmar är bra suckar du, men inte mardrömmarna. De struntar vi i!

Så sant min älskade son, och får jag bestämma...så skall dina drömmar uppfyllas.

Min största dröm är redan sann, och den är du och din lillasyster!



Smycke, från Piffa.

12 comments:

kardemumma said...

Vilket gulligt inlägg!
Jag blev varm i hjärtat.
Kramar C

Min lya och jag said...

Men så fint skrivet....blev tårögd så här på fredags kvällen. Barnen är det bästa vi ha....

Ha en underbar helg med dina nära!!

Min lya och jag said...
This comment has been removed by the author.
Grodmamman said...

De är för gulliga de små barnen! Fint skrivet också!
Jätte fint halsband! Visst är våra barn små mirakel!
Kram

Helen said...

Vilket underbart inlägg, viktigt ämne, många ger upp sina drömmar alldeles för fort och alldeles för lätt (gör det själv ibland också).
Ha en härlig helg med era drömmar!

Jenny said...

Jättebra skrivet! Jag kan bara hålla med! Utan drömmar kommer man ingenstans. Det är superviktigt! Det farligaste man kan göra är nog att bara sluta tro och ha hopp till sina drömmar. Kul att läsa din fina inlägg! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Bygatan said...

Kloka ord från en klok kvinna & mamma!

Ha det gott! Kram Lena

Home No.1 said...

Hej där!
Titta in till mig jag har en utlottning/tävling där du kan vinna fin fina priser från min webbutik Home No.1.
Kram Annica på Home No.1

Anci said...

Hej !

Vad du skriver vackert ! Jag blir glad och varm av att läsa det och det är ju sant :D

Kramar till dig

Maria said...

For et lite sjarmtroll :) Vakkert barn og vakre bilder ellers og :)
Klem Maria fra Idekroken

Två systrar said...

Jag ryser Erika!! Vad fint skrivet!!! Kram C

disa said...

A片下載,成人影城,愛情公寓,情色貼圖,情色,色情網站,色情遊戲,色情小說,情色文學,色情,aio交友愛情館,色情影片,臺灣情色網,寄情築園小遊戲,情色論壇,嘟嘟情人色網,情色視訊,愛情小說,言情小說,一葉情貼圖片區,情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風