Friday, February 6, 2009


Vad veckorna går fort. Jag tycker att varje dag känns som måndag och vips är det redan fredagkväll. Har varit på kamprads "lilla varuhus" två gånger denna vecka. Första gången en ren nöjestripp bara för att kika lite, vilket resulterade i att jag var tvungen att åka tillbaka en gång till. Denna gången för att få med mig 60 kvm golv till min butik. Puh, det var lite svettigt, jag och lilla Alice i min rostiga Saab. Men envis som en åsna kom golvet därifrån och till lokalen.
Nästa vecka infaller dagen då vi bör ta extra hand om alla vi håller kära. Alla hjärtansdag! Jag lottar ut en kokbok som kan komma väl till användning för den som planerat en mysig kärleksmiddag för sin älskade. Boken kommer finnas i i mitt sortiment i min butik, "älskling och jag".



"Det här är en charmig kokbok för alla förälskade och hungriga par. Här finns receptförslag till fredagsmyset, picknicken, parmiddagen, söndag i sängen, nattamat och andra kärleksfulla tillfällen".


För att vara med och tävla:
Lämna en kommentar i bloggen. Onsdagen den 11 Februari drar jag en vinnare.

39 comments:

Annas Lycka said...

Vilken mysig bok!!! Tycker mycket om att titta in hos dig. Du har en så mysig blogg dessutom ett underbart namn...Har nämligen en dotter som heter Alfrida... Jag tävlar såklart väldigt gärna. Ha det! Anna

Nettan said...

Vill oxå ta en tur till Kampradhuset !
Är gärna med på din utlottning om boken, ser smarrig ut.

Trevlig Helg...
Kram Nettan

SOFIE said...

Härlig bok, vill också vara med :-)

Trevlig Helg!
Kram Sofie ♥

PS. Har också en tävling inne hos mig, en degskål från Gerbera kan man vinna :-)

Hwita Villan said...

Självklart vill jag vara med! Och vilket underbart namn på butiken! vad spännande :).

Ha en skön lördag!

Kram M

Johanna H said...

ÅH, vilken fin kokbok! Den skulle göra sig fin i min lilla samling!
Lycka till med butiken, låter jätteroligt.. jättefin blogg förresten!

Kram/Johanna H

Anna said...

Vilken söt bok!

Ser framemot butiksöppning, för visst blir den även över nätet?

KRam o Trevlig helg!
Anna

Lärarbostaden i grönskan said...

Åh, vilken ljuvlig kokbok! Och vilket UNDERBART namn på butiken!!! Den vill jag gärna vinna!

Kram a

Anonymous said...

Vilken fin bok! Jag och maken skulle verkligen behöva ägna lite mer tid till varandra. Vinner jag boken kan jag ju skämma bort honom med en fin middag...
Kram Ann-Marie

Lallis - liv och leverne said...

Vilken bok. En fin alla hjärtans dag present kanske:)
kram Lallis

Carolin said...

Halloj, det är klart jag vill vara med på en utlottning av en fin bok:)

Hoppas det går bra för dig i butiken. Själva åker vi idag till farmors gamla lägenhet för renovering och homestyling. Sover där i 2 veckor, medan A och skruttan får bli hemma:).

Ha en bra helg!!

kramis grannen

Helen said...

Det gäller att vara envis så går det mesta! Jag vill gärna vara med och tävla!

matilda said...

självklart vill jag vara med och tävla om den fina boken! och vilket underbart namn på din butik, ibland önskar man att man kunde bo närmre så man också kunde få njuta av alla mysiga butiker som finns i erat land, här på andra sidan sjön är ju inte utbudet riktigt lika stort!

ha en fin dag :)

Helene L said...

Vilken härlig bok.Den skulle man gärna vilja vinna.Tycker du har en sån mysig blogg,har ej en själv ännu men är under planering.Ha det bra,kram Helene.

sofie said...

Fin bok, är gärna med och tävlar om den!!
Fortsatt trevlig helg!

♥ mamman i huset... ♥ said...

Självklart vill även jag tävla.

Tanjis said...

Jag är gärna med och tävlar, kokböcker kan man ju inte få får många av.
Brukar kika in här och är supernyfiken på din butik, ska bli kul att se hur den blir. Du verkar så duktig!

Lycka till!

/Tanja

Jes/Vita villa vila said...

Å så söt liten bok!!!

Kram Jes ♥

Jes/Vita villa vila said...

Å så söt liten bok!!!

Kram Jes ♥

Vita hjärtan said...

Men....är det redan dag för Alla hjärtans Dag...!?! Bäst jag försöker vinna en bok till äkta maken då ;-)

Kram Annemari

Camilla B said...

Den boken har jag inte sett innan, men den verkar jättemysig. Tack för en trevlig blogg!

Kram Camilla

sofia said...

såå mysigt namn på din butik!! önskar dig all lycka till med den! hoppas få följa renoveringsförvandligen här??!
KRAM!

Maria said...

Åh, den boken läter ju jättemysig! Självklart vill jag vara med och tävla om den. Kul att ha hittat till din blog också. Hoppas att det är okej om jag länkar så att jag kommer ihåg att titta in lite oftare.

Varma hälsningar
Maria

Anonymous said...

Den boken såg ut som den bjöd in till mysiga stunder. Självklart tar jag en chans att vinna denna!
En trevlig vecka önskas!

/M som i Mica

Lilla My said...

Åh, vilket gulligt och FYNDIGT namn på din butik. Jag är så sugen och nyfiken på att få kika in i den. :)

Självklart vill även jag vara med i din tävling om den jättesöta kokboken. Kanske kan man vinna den och få möjlighet att bjuda sina älsklingar på något gott lagom till alla hjärtans dag. :)

Ha det bra!

angelhairs.blogspot.com said...

Din blogg är så härlig!!!...den ger energi - kram Jeanette

angelhairs.blogspot.com said...

Jag tävlar gärna....kram igen Jeanette

kardemumma said...

Åhh den boken vill jag tävla om. Jag älskar att äga vackra och roliga kokböcker.Jag är tyvärr dålig att laga nåt ur dom men viljan finns varje gång jag köper en ny bok! Jag älskar att dom hemma så man lätt kan bläddra i dom och låta snålvattnet rinna lite :)
Dessutom är det ett plus om dom är "onyttiga".
Ha en härlig vecka.
Kramar C
PS. Ska länka i morgon om det är Ok, nu är det sängdags!

Ankan said...

Hej !

Åh, den där boken vill jag gärna vara med och tävla om !

Ha det bra :)

Kram

Anonymous said...

självklart vill även jag delta i utlottningen.Eftersom dragningen sker på min födelsedag så hoppas jag på lite extra tur.. Vill även passa på å tacka för en trevlig och inspirerande blogg!!! HK

Stjärnor & Champagne said...

Hittade din blogg idag, jättefin...Och vilken tur att det fanns en tävling...Är gärna med.

Kram Anne

Madeleine said...

Hej! Härmed deltar jag i din tävling om "kära" boken. Hoppas jag vinner, hihi. Ha de! Kram Madeleine

Anonymous said...

Hej! Vilken härlig bok det verkar vara. Självklart vill jag vinna den. Ser fram emot öppningen av din butik.
Mvh Malin (malina_hej@hotmail.com)

bageteller,se said...

Åh, den boken verkar ju väldigt trevlig! Är gärna med i utlottningen.

Stort lycka till med din butik!
/Terese

Stinas mys said...

Vilken lycka! Att jag hann med i utlottningen alltså.
Rostig saab och 60 kvm golv!
Bra jobbat! Allt gott till dig och din familj! Anna-Stina

Anonymous said...

hej hopp
vilken fin blogg du har ! jag vill gärna vinna den fina boken

häls Teresa

Jeanette.L said...

Ååå den fina boken skulle passa perfekt här hemma i huset ;) Klart jag vill vara med i utlottningen *ler*! Du är en kämpe o du e såååå bra som fixade golvet, Alice o att Saaben höll sig på mattan ;)

Kram Jeanette

Cathrin said...

Hej!
Jag vill cokså gärna vinna boken, dte kan jag och min sambo behöva just nu. :) Jag gillar din blogg, har följt den riktigt länge nu. :) Den står sig stadig! :)

Louise H said...

Gillar verkligen din blogg, den inspirerar massor och som småbarnsmamma så känner man igen sig i en hel del =)
Jag tar gärna chansen att vinna boken, sambon och jag kunde behövt en liten knuff i kärlekens tecken, har ju liksom inte blivit mkt tid på tu man hand med en 8-månaders bebis... =)

Lycka till med butiken, härligt namn!!!

Lovilin said...

Hej!

Hoppas jag hinner vara med och tävla.....för den vinsten behöver jag och min älskling!

Lycka till med din nya butik!
Ha det bra!
Linda